"הקבצן" ו"מוכר הירקות": פרטים חדשים על חיסול מוחמד דף

ב-"Jewish Chronicle" מדווחים כי במסגרת מבצע החיסול, ישראל הפעילה שני סוכנים בשטח שהתחזו לקבצן ולמוכר ירקות כדי לעקוב אחר ראש הזרוע הצבאית של חמאס - ודיווחו בזמן אמת על מקום הימצאו. מטוסי חיל האוויר חגו בשמיים בגובה רב מעל המתחם, וכשהתקבל האישור הסופי - ניתנה הפקודה לתקוף

זמן צפייה: 01:24

פרטים חדשים על מבצע חיסול מוחמד דף: ישראל הפעילה שני סוכנים בשטח שהתחזו לקבצן ולמוכר ירקות על מנת לעקוב אחר ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה - כך דווח היום (שלישי) ב-"Jewish Chronicle", העיתון היהודי המרכזי בבריטניה.

לפי הדיווח, ישראל ידעה שדף יוצא מהמנהרות בהן הוא מסתתר מאז פרוץ המלחמה, ומבקר בחוף הים את העקורים העזתים השוהים במרחב ההומניטרי באל-מוואסי. טרם החיסול המטלטל לפני חודש, "מוכר הירקות" הציב דוכן ירקות סמוך למתחם בח'אן יונס אליו מערכת הביטחון הישראלית העריכה שדף מגיע - והעביר מידע לישראל באשר למיקומו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס בזמן אמת.

זירת החיסול של מוחמד דף
זירת החיסול של מוחמד דף | צילום: דובר צה"ל
עזה צה"ל זירת התקיפה של מוחמד דף בח'אן יונס
זירת התקיפה של מוחמד דף בח'אן יונס

במקביל לדיווחים מהשטח, חיל האוויר העמיד מטוסי קרב בכוננות חיסול מעל המתחם בו שהה דף, בהמתנה להזדמנות לתקיפה. המטוסים חגו בשמיים בגובה רב על מנת לוודא ש"רמטכ"ל חמאס" והאנשים בסביבתו לא יהיו מודעים להימצאם במרחב, מחשש לפגיעה בהצלחת מבצע החיסול.

ברגע שהתקבל האישור מהסוכנים בקרקע שדף אכן שוהה במקום בו העריכו בישראל שיימצא, ניתנה הפקודה - והוא חוסל בתקיפה אווירית.