על אף ההתפרעויות על הגדר: מחסום ארז בעזה נפתח לתנועת פועלים

לאחר 12 ימים בהם היה סגור בעקבות התפרעויות על הגדר ועימותים עם כוחות הביטחון, המעבר אשר מאפשר כניסה של פועלים מעזה לתוך ישראל נפתח וצפויים לעבור בו כ-18 אלף תושבי הרצועה במהלך היום

זמן צפייה: 02:34

במשך 12 ימים ברציפות הגיעו צעירים מעזה אל גדר ההפרדה, התפרעו ונקלעו לעימותים עם כוחות הביטחון, אך למרות זאת היום (חמישי) נפתח למעבר פועלים מעבר ארז ודרכו צפויים לעבור במהלך היום לא פחות מ-18 אלף פועלים.

במהלך הימים האחרונים שכללו עימותים מעבר ארז היה סגור, ובמהלך השבוע האחרון אף הופרחו בלוני תבערה מהרצועה שגרמו לשריפות בעוטף עזה, בעקבותיהן צה"ל תקף עמדות של חמאס ברחבי הרצועה. בהודעה על פתיחת המחסום נאמר כי המדיניות שמאפשרת את פתיחתו של מחסום ארז תתאפשר בהתאם להערכת המצב והיציבות הביטחונית סביב הרצועה.

פועלים מעזה במחסום ארז ממתינים להיכנס לישראל
פועלים מעזה במחסום ארז ממתינים להיכנס לישראל
פועלים מעזה בכניסה למעבר ארז
פועלים מעזה בכניסה למעבר ארז

כזכור, במהלך יום כיפור צה"ל תקף ברצועה בסמוך לפתיחת הצום, זאת לאחר ש לפי דיווח של סוכנות הידיעות "שיהאב" בעזה, הודיעו ביום ראשון ארגוני הטרור הפלסטיניים כי החליטו על הסלמה. לפי הדיווח, בפגישה שנערכה בביירות בין בכירים בפלגים הפלסטיניים, "הודגשה החשיבות של המשך ואף הסלמה בפעילות הטרור בשטחי יהודה ושומרון". בפגישה נכחו שלושה בכירים בפלגים הפלסטיניים, בהם סלאח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס; זיאד נח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי וג'מיל מזהר, סגן מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין.