"רואים אותך": הרמטכ"ל שוב תועד בסיור מהצד הלבנוני

כתב רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה פרסם תיעוד בטוויטר מהסיור שערך אתמול רב-אלוף הרצי הלוי בגבול לבנון - וכתב: "אנחנו רואים אותך". הלוי ערך את הסיור בצל המתיחות בגזרה, וביקר בעוצבת "הגליל" (91) יחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ומפקד העוצבה תת-אלוף שי קלפר

מתוך התיעוד של הרמטכ"ל מהצד הלבנוני

בציוץ בטוויטר של עלי שעיב, כתב רשת "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבאללה, פורסם תיעוד באורך של 20 שניות שבו נראה הרמטכ"ל בסיור שערך אתמול באזור. בציוץ נכתב בעברית: "אנחנו רואים אותך מלבנון". הכתב פרסם תיעוד דומה גם בחודש שעבר, בסיור אחר שערך הרמטכ"ל.

הרמטכ"ל ערך את הסיור בצל המתיחות בגבול הצפון, וביקר בעוצבת "הגליל" (91) יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד העוצבה, תת-אלוף שי קלפר. במסגרת הביקור סייר הלוי במכשול שנבנה בימים אלה לאורך הגבול, ובנייתו התקדמה בעשרות קילומטרים בחודשים האחרונים.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

המפקדים הציגו לרמטכ"ל את "תפיסת ההגנה במרחב וחיזוק הביטחון של תושבי הצפון". כמו כן, קיים הלוי הערכת מצב שבמהלכה סקרו המפקדים את האירועים האחרונים, והציגו אמצעים שבהם נעשה שימוש על-ידי האוגדה לשיבוש וסיכול הפרות ריבונות.

הנשיא הרצוג בגבול הצפון
הנשיא הרצוג בגבול הצפון | צילום: קובי גדעון / לע''מ

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג סייר אתמול בגבול הצפון - ואמר: "אני מסתכל מעבר לגבול ורואה את לבנון קורסת. כולנו מושיטים יד ללבנון ואומרים לאזרחים הלבנונים - 'לא מגיע לכם, לא מגיע לכם שאיראן וחיזבאללה יהרסו ויפרקו אתכם, אנחנו מושיטים את ידנו לשלום'".

"אבל שיהיה ברור", הוסיף הנשיא, "שאף אחד לא יתבלבל - בוודאי חיזבאללה שנמצא מעבר לגבול - צה"ל חזק מאוד. אנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. יתרה מכך, אנחנו נקפיד לשמור על ריבונותנו ועל שלום אזרחינו. ביטחונם עבורנו מעל הכול".