הותר לפרסום: הכטב"ם ששיגר חיזבאללה פגע במעון רה"מ בקיסריה

שלושה ימים אחרי, הצנזורה אישרה לפרסם כי הכטב"ם ששוגר מלבנון פגע בחלון חדר השינה בביתו הפרטי של נתניהו. מוקדם יותר: אחראי ההסברה של חיזבאללה קיבל אחריות במסיבת עיתונאים בדאחייה על שיגור הכטב"ם ביום שבת, והדגיש כי ארגון הטרור לא יסכים למו"מ תחת אש. מסיבת העיתונאים הופסקה לאחר כחצי שעה - בעקבות הודעת פינוי של צה"ל

זמן צפייה: 03:34

שלושה ימים אחרי התקיפה, הצנזורה אישרה היום (שלישי) לפרסום כי כטב"ם ששוגר מלבנון פגע ביום שבת בחלון חדר השינה בביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. במקביל, בחיזבאללה קיבלו רשמית אחריות על השיגור לעבר המעון.

אחראי ההסברה של חיזבאללה, מחמד עפיף, קיבל את האחריות בשם הארגון במסיבת עיתונאים שערך בדאחייה בביירות, במהלכה גם הדגיש כי בניגוד לדיווחים ארגון הטרור לא יסכים להיכנס להליך של משא-ומתן מול ישראל תחת אש. לאחר כחצי שעה מסיבת העיתונאים הופסקה ועפיף נאלץ להתפנות בבהילות, בעקבות הודעת פינוי של צה"ל שפורסמה באזור.

הפגיעה במעונו הפרטי של ראש הממשלה עוררה סערה בירושלים, ובכירי הדרג המדיני מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר איראן - בעת בה נמשכת ההיערכות בישראל לתגובה נגד משטר האייתוללות בעקבות מתקפת הטילים בתחילת החודש. קבלת האחריות הרשמית של חיזבאללה עשויה לנבוע מרצון לנקות את איראן, ולמנוע את הגברת עוצמת התקיפה הישראלית נגדה בשל הפגיעה במעון רה"מ. בחדשות 13 פורסם כי שרי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכנו כי התקיפה תהיה "משמעותית מאוד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410221501' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: מסיבת העיתונאים של חיזבאללה שנקטעה' poster='' kid='1_eimuhrmr' duration='23']

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי בישיבת הקבינט שנערכה ביום ראשון תקפו השרים את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואת צה"ל בטענה כי "התגובות רפות מדי" לאחר שיגור הכטב"ם לעבר המעון בקיסריה, וזאת בתיאום מוקדם עם ראש הממשלה.

זמן קצר לפני ההתכנסות, נתניהו נפגש עם השרים, פרט לשר הביטחון יואב גלנט שנכח בהערכת מצב, ושם, לפי מספר שרים שנכחו, סוכם כי השרים ימתחו ביקורת על בכירי מערכת הביטחון לאחר סיום הישיבה. בתחילת הישיבה אמר נתניהו כי "מדובר על חציית קו אדום בוהק", וביקש לשמוע רעיונות. בין היתר, שר התחבורה מירי רגב אמרה כי "צריך לתקוף ישירות באיראן", והשרים אבי דיכטר ויריב לוין הוסיפו: "צריך לפגוע בבכירים מדיניים בלבנון".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס גם הוא לשיגור הכטב"ם לקיסריה, ואמר כי "צריך להוריד אישיות בכירה באזור". השר אלי כהן הוסיף: "זה אירוע מטורף, באף מלחמה לא היה ניסיון חיסול של ראש ממשלה". גלנט אמר לאחר מכן כי "מדובר באירוע חמור המחייב תגובה קשה", והוסיף כי היה מציע לחסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אך כי הדבר הזה כבר קרה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בשיחה עם מפקד סנטקום, גנרל מייקל אריק קורילה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בשיחה עם מפקד סנטקום, גנרל מייקל אריק קורילה | צילום: דובר צה"ל

לאחר הטחת הביקורת של השרים, הרמטכ"ל השיב ואמר: "אנחנו מצליחים לסכל הרבה כטב"מים, חיזקנו את היכולות ואנחנו ממשיכים ללמוד ולשפר. הייתה תגובה. פגענו בלילה במטרות חשובות בביירות, בלב הדאחייה. מטרה דרושה בהפללה, אנחנו לא מורידים סתם בניינים. אנחנו נערכים לפגיעה משמעותית מאוד גם במהלך הלילה הקרוב".

בסיום דברי הלוי, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה התייחסה גם היא, ואמר כי "הרס רכוש בלי הצדקה זה פשע מלחמה". השר דודי אמסלם השיב לדבריה: "ואם נניח ייגמרו לנו המטרות והם ימשיכו לשגר מאות רקטות וטילים כל יום, נשב בחיבוק ידיים כי אין הפללה?". לאחר ישיבת הקבינט, בכירים בצה"ל לא עברו לסדר היום מבלי להתייחס לטענות הקשות והמתואמות של השרים, וטענו כי "מדובר במארב מתוזמר של השרים נגד צה"ל".