פגיעה ישירה במתנ"ס בגליל: 18 נפצעו, בהם 6 חיילים במצב קשה

14 לוחמי מילואים ו-4 אזרחים נפצעו מתקיפת כטב"ם וטילי נ"ט במתנ"ס בערב אל-עראמשה. אחד הלוחמים במצב אנוש ועוד 4 נפצעו קשה. יירוט הכטב"ם נכשל - בפעם השלישית בימים האחרונים; צה"ל מתחקר. ההערכה היא כי מדובר בתגובה על חיסול בכירי חיזבאללה אתמול

זמן צפייה: 01:37

שישה לוחמי מילואים נפצעו היום (רביעי) מפגיעות כטב"ם וטילי נ"ט סמוך למתנ"ס ביישוב ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי, מבלי שנשמעו אזעקות. שישה לוחמים נוספים נפצעו באורח בינוני ועוד שניים נפצעו באורח קל, ובנוסף, נפצעו גם ארבעה אזרחים וחברי כיתת כוננות ביישוב. הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי יירוט הכטב"ם נכשל - היות ששוגר מטווח קצר של 3 ק"מ מהיישוב. מדובר במקרה השלישי בו צה"ל לא מצליח ליירט כטב"ם בימים האחרונים, אחרי מקרים דומים בחניתה ובבית הלל.

לפי צה"ל, הירי של חיזבאללה הוא תגובה על חיסול בכירי הארגון אתמול. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי ומטרות נוספות של חיזבאללה בדרום לבנון. עוד נמסר כי בוצעו שיגורים לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית במירון; איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר לחדשות 13: "סיטואציה טרגית, לא הייתה אזעקה כך שאנשים לא יכלו להיכנס למרחב מוגן, משהו שהוא לא נתפס. הבוקר כבר נורו רקטות לעבר יישובים עורפיים כמו געתון וכליל, לא יישובים צמודי גדר. לא יכול להיות שנסראללה יעמיק את הפגיעה שלו בעורף ואנחנו נשב בחיבוק ידיים בערב פסח".

"במקום שהוא ייכנס לתוך הבונקרים שלו אנחנו סופגים פגיעות אנושות", הוסיף, "הסיטואציה הזו של פגיעה יומיומית בחיילים ובאזרחים חפים מפשע היא סיטואציה שאנחנו לא יכולים לעבור עליה לסדר היום, ואני קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקבינט לשנות את הדיסקט בראש ולעבור ממגננה למתקפה בכל החזיתות, בלבנון ובסוריה. שהוא ייתחפר בעמדות שלו, לא אנחנו שעקורים מהבתים שלנו כמעט שבעה חודשים, אנחנו הפליטים בארצנו צריכים להתגונן ולא לדעת מתי חוזרים הביתה".

פגיעה ישירה בערב אל עראמשה
פגיעה ישירה בערב אל עראמשה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "״זה היום ה-194 שקבינט הקונספציה איבד והפקיר את תושבי הצפון שהפכו לברווזים במטווח של חיזבאללה. חייבים להעיף מיד את חיזבאללה מעבר לליטני".

חובש בכיר במד"א, אחמד עבד אל האדי, פראמדיקית מד״א רחל אלבו וחובש רפואת חירום ונהג במד״א אמיר טויל סיפרו: "הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם חבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה". חובשים ופראמדיקים נוספים שהגיעו לזירה, סיפרו כי בזירה נמצא גם גבר כבן 30 בהכרה מלאה, כשהוא סובל מפצעי רסיסים, כך גם גבר כבן 52 שסובל מרסיסים גם הוא.

אתמול נפצעו שלושה בני אדם באורח קל באזור המושב בית הלל שבאצבע הגליל, מפיצוץ של שני כטב"מים שחדרו מלבנון. הבוקר הותר לפרסום כי לוחם שלדג נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.