נתניהו: "הצעת חמאס נועדה לטרפד את הכניסה לרפיח"; גלנט: "לא נעצור"

ברקע הכניסה הקרקעית לרפיח, ראש הממשלה התייחס לתשובת חמאס שהתקבלה אמש: "הצעתם רחוקה מאוד מדרישותיה של ישראל". גלנט: "לא נעצור את הפעולה עד שנחסל את חמאס ברפיח וברצועה כולה - או עד שיחזור החטוף הראשון לישראל"

זמן צפייה: 02:07

ברקע הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל לרפיח, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי "הכניסה לעיר משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים - השבת חטופינו וחיסול חמאס. אנחנו כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על ארגון הטרור הוא תנאי הכרחי להשבתם", ועל המגעים לעסקה אמר: "הצעת חמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח, אך זה לא קרה".

"כפי שקבע קבינט המלחמה פה אחד, הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל. ישראל לא תאפשר לחמאס להחזיר את שלטון הרשע שלו ברצועה, ולשקם את יכולותיו הצבאיות כדי להמשיך לחתור להשמדתנו. ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו", אמר רה"מ נתניהו, והוסיף: "לכן הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר להמשיך לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור החטופים, ולעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל".

טנקים ישראליים בצד העזתי של מעבר רפיח
טנקים ישראליים בצד העזתי של מעבר רפיח | צילום: רויטרס

"במקביל, אנחנו ממשיכים את המלחמה בחמאס. אמש הנחיתי, בהסכמת קבינט המלחמה, לפעול ברפיח. תוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר, והורידו את דגלי חמאס. תפיסת המעבר ברפיח היום היא צעד חשוב מאוד בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של ארגון הטרור, לרבות חיסול ארבעת גדודיהם ברפיח, וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות שלהם - החל מהבוקר שללנו מחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה", הוסיף ראש הממשלה.

כמו כן, שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בגבול רצועת עזה בסמוך למרחב העיר, והצהיר כי "לא נעצור את הפעולה עד שנחסל את חמאס ברפיח וברצועה כולה - או עד שיחזור החטוף הראשון לישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405071823' autoplay='0' credit='שחר יורמן' desc='דברי השר גלנט' poster='' kid='1_jgcowbcv' duration='0']

בביקור בסוללת תותחנים שמסייעת באש לכוחות הפועלים במרחב רפיח, שר הביטחון שוחח עם הלוחמים והלוחמות, ואמר: "אני רוצה להגיד באופן ברור - ממרחב רפיח יצאו הרוצחים שהלכו לסופה וחולית, וניסו לפגוע ביתד, ביבול, בנווה ובמקומות נוספים. אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו - צריך לזכור את זה היטב".

שר הביטחון יואב גלנט עם הלוחמים בסמוך לרפיח
שר הביטחון יואב גלנט עם הלוחמים בסמוך לרפיח | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"הוריתי אתמול לצה"ל להיכנס אל מרחב רפיח, לתפוס את המעבר ולבצע את משימותיו", אמר השר גלנט, והוסיף כי "אנחנו מוכנים לפשרות על מנת להביא חטופים, אבל אם לא תהיה את האפשרות הזאת, אנחנו נעמיק את הפעולה בכל רחבי הרצועה - בדרומה, במרכזה ובצפונה. חמאס מבין רק כוח ולכן אנחנו נעצים את הלחימה, והלחץ הצבאי יביא לכך שאנחנו נגרום לריסוקו של ארגון הטרור חמאס".