אירוע חריג בקבר יוסף: לוחם פלט כדור - חברו לא נפגע בזכות האפוד

שלושה ימים בלבד לאחר אירוע הירי שהרג את לוחם כפיר נתן פיטוסי, לוחם סיירת גבעתי נפצע באורח קל לאחר שכדור נפלט מנשקו של חברו ליחידה עת שאבטחו את המתפללים בקבר יוסף. ח"כ יאיר גולן: "הזייה לאבטח חרדים שלא משרתים בצבא"

האפוד הקרמי שהגן על הלוחם מפגיעת הכדור

לוחם סיירת גבעתי נפצע באורח קל הלילה (חמישי), לאחר שכדור נפלט מנשק של חברו ליחידה עת שסיימו לאבטח את כניסת המתפללים לקבר יוסף, ואפוד המגן הקרמי שעטה הלוחם הגן עליו מפגיעת הכדור בחזה.

בתוך כך, חבר הכנסת יאיר גולן אמר הבוקר בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל בגל"צ: "קבר יוסף זה הזייה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע. רק לחשוב שחיילי צה"ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא".

פגיעת הכדור שנפלט
פגיעת הכדור שנפלט

מוקדם יותר הבוקר, על פי דיווחים פלסטיניים, במהלך כניסת המתפללים החלו עימותים אלימים בין כוחות צה"ל שאיבטחו את המתפללים לבין פלסטינים באזור הקבר. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על הרוג אחד, וואסים נסר חליפה בן ה-18, ו-36 פצועים.

התקרית מגיעה שלושה ימים בלבד לאחר שלוחם כפיר, סמ"ר נתן פיטוסי, נהרג מירי שוגג של חברו ליחידה שזיהה אותו כחשוד, והשאלות הקשות סביב התנהלותו החייל הולכות ומתרבות. אתמול הוא היה בחקירת מצ"ח מהבוקר ועד הערב, וקשה לומר שהוא מספק תשובות ברורות לכמה מהשאלות הקשות, שנותרות גם עכשיו ללא מענה.

העמדה בה נהרג סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל
העמדה בה נהרג סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל

סמוך לשעת האירוע הוא הובא בידי חוקרי מצ"ח לשחזור באותו האתר בין שוויכה לזמר, כאשר שלשום החייל סירב לעשות את השחזור בטענה לעייפות. אתמול הוא נשאל בין היתר מדוע ירה מהמותן שמונה כדורים במקום שאין בו אפשרות נוהל מעצר חשוד אלא אם פלסטיני נצפה כשהוא משחית את הגדר. בנוסף הוא נשאל מדוע הוא חשד שמדובר במחבל אם פיטוסי הגיע מתוך ישראל, ומדוע הוא קרא אליו "עצור או שאני יורה" בעברית אם חשב שמדובר בפלסטיני.

עוד הוא נשאל מדוע פיטוסי לא עצר כאשר נפתח נוהל מעצר חשוד, ומדוע גופתו של פיטוסי נמצאה לרגליו של החייל היורה. כלומר, הירי בוצע מטווח קצר מאוד, שבו היה מצופה ממנו לראות שמדובר בצמד שלו. כמה שעות לפני הירי הקטלני, בסביבות השעה 17:00, עבר מפקד מחלקה בין העמדות וראה את פיטוסי הולך להתפלל. המ"מ הזהיר אותם לשים לב שלא להתרחק ואמר להם לשמור על קשר עין. ז'ק חן, מבכירי הסנגורים בישראל, הצטרף לצוות ההגנה של החייל היורה.

סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל שנהרג מירי חברו טול כרם
סמ''ר נתן פיטוסי שנהרג מירי חברו סמוך לטולכרם