3 שנות מאסר לחייל צה"ל שירה בשוגג בחברו בחדרו בבסיס

החייל שירה בשוגג והביא למותו של רב"ט ברוך כברתה בינואר האחרון הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט. הוא הורשע בעסקת טיעון ועל פי הודאתו, ובנוסף יספוג מאסר על תנאי ופיצוי כספי

רב"ט ברוך כברתה שנהרג מפליטת כדור בבסיס
רב"ט ברוך כברתה שנהרג מפליטת כדור בבסיס ענתות | צילום: דובר צה"ל

חייל צה"ל הורשע היום (שני) בעבירה של המתה בקלות דעת, בגין גרימת מותו של רב"ט ברוך כברתה בלילה שבין 2 ל-3 בחודש ינואר השנה. בנוסף, הצעיר הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. החייל, בדרגת טוראי, הורשע בבית הדין הצבאי לפי הודאתו, וירצה תקופת מאסר של כ-3 שנים במסגרת עסקת טיעון.

על פי כתב האישום, הנאשם נכנס לחדר מגורים שבו שהו חיילים אחרים, ונטל כלי נשק של חייל אחר, שבו מחסנית שהכילה כדורים. הנאשם הבחין בכך שנצרת הנשק במצב "בודדת", וביצע פעולות שונות בנשק, באופן שהביא לגריפת כדור לבית הבליעה ולירי כדור, שפגע בכברתה וגרם למותו הטראגי. לאחר מכן, ביקש הנאשם מחייל אחר שלא יספר על שאירע בחדר.

Gjpxwx
רב-טוראי ברוך כברתה | צילום: פייסבוק

בעקבות הליך גישור שהתקיים בפני נשיא בית הדין הצבאי המחוזי, הגיעו הצדדים להסכמות לעניין הודאת החייל באשמה ולגבי העונש שיוטל עליו. הצדדים ביקשו להטיל עליו עונש של שלוש שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי וכן תשלום פיצוי למשפחתו של המנוח, אשר שולם להם מראש. התביעה הצבאית ציינה בפני בית הדין , כי העונש המוסכם מחמיר ביחס לרמות הענישה הנהוגות, משקף את החומרה בה היא רואה את המקרה, ונועד למנוע אסונות עתידיים מסוג זה.

התביעה הצבאית עמדה בקשר עם באת כוחה של משפחת כברתה, עדכנה אותה בהתקדמות ההליכים, הביאה בפניה את פרטי הסדר הטיעון וקיבלה את עמדת המשפחה. בית הדין הצבאי ימסור את גזר הדין ביום 30 באוגוסט 2023.