אלישע ירד יורחק מיו"ש לחמישה חודשים: "פעילותו אלימה ומסכנת חיים"

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם על צו מנהלי נגד פעיל הימין הקיצוני, שנעצר בחשד למעורבות באירוע שבו נורה למוות צעיר פלסטיני בכפר בורקה. הצו אוסר על ירד גם ליצור קשר עם פעילי ימין קיצוני אחרים. ח"כ סון הר מלך: "סתימת פיות שמזכירה משטרים דיקטטוריים"

זמן צפייה: 00:33

צו מנהלי שהוצא היום (שישי) נגד פעיל הימין הקיצוני אלישע ירד אוסר עליו להימצא בשטחי יהודה ושומרון בחמשת החודשים הקרובים. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם פעילי ימין קיצוני אחרים לאורך תקופה זו. בצו, עליו חתם אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, נכתב כי חומר מודיעיני מצביע על מעורבתו של ירד ב"פעילות בלתי חוקית ואלימה המסכנת חיים ורכוש, לרבות אלו של תושבי יהודה ושומרון". בהמשך הצו נכתב כי פעילותו אף מציבה "סיכון כבד ומשמעותי".

בתגובה להחלטתו של האלוף פוקס, תקפה אותו ח"כ לימור סון הר מלך (עצמה יהודית), שהעסיקה בעבר את ירד כדובר: "הצו הנו שיא חדש ברדיפה שמנהל האלוף כנגד המתיישבים. בניסיון נואש לחפות על כשליו ורפיסותו כנגד הטרור הערבי, מנסה האלוף להשתיק את מחאת התושבים באמצעים דיקטטוריים ובאופן שרירותי ובלתי נתפס מונע מפעילי המחאה ליצור קשר אחד עם השני ולהמשיך בפעילותם".

Whatsapp Image 2023 08 06 At 0
ח"כ לימור סון הר-מלך והחשוד ברצח אלישע ירד

בחודש אוגוסט האחרון, ירד נעצר בחשד למעוברות באירוע שבו נורה למוות הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן בכפר בורקה. החשוד בביצוע הירי עצמו הוא פעיל הימין יחיאל אינדור. ישר ואינדור חשודים שניהם ברצח ממניע גזעני, לאחר שבצבא הפנו אצבע מאשימה כלפי המתנחלים בגרימת ההתפרעויות שקדמו לירי בצעיר הפלסטיני.