דיווח: 5 פעילי "גוב האריות" הסגירו עצמם לרש"פ

סוכנות ידיעות פלסטינית דיווחה על פעילים בכנופיית הטרור שהסגירו עצמם - וצפויים לקבל הגנה מצד מנגנוני הביטחון של הרשות. "גוב האריות" הכחישה את המקרה בהודעה רשמית מטעמה: "מדובר בשמועות"

זמן צפייה: 00:54

חמישה פעילים של כונפיית הטרור "גוב האריות" הסגירו את עצמם למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, כך דווח הלילה (חמישי) על ידי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". עוד עולה כי הפעילים עשו זאת לאחר מגעים שקיימו את מושל שכם ומול גורמי ביטחון בכירים ברשות, והובטח להם מעצר הגנתי בתוך מטות מנגון הביטחון של הרש"פ.

אמש דווח על כך שהכנופייה אישרה כי מחמוד אלבנא, בכיר בתנועה, הסגיר את עצמו מתוך חשש לחייו. כנופיית הטרור מכחישה את הדיווח, ובהודעה מטעמה נטען כי מדובר ב"שמועות" לפיהן חלק מפעיליה התבקשו על ידי גורמים רשמיים או ביטחוניים להסגיר את עצמם. בהודעה מטעמה נמסר כי  "גוב האריות" לא ביקשה מאף גורם רשמי או ביטחוני לקבל מישהו מלוחמיה.

"כל מי שמסגיר את עצמו עושה זאת בהתאם להחלטתו ובחירתו החופשית ואין אנו דנים על כך" נמסר. בנוסף, הכנופייה קוראת לפלסטינים להפסיק להפיץ שמועות ולא לפגוע באף לוחם שהחליט להסגיר את עצמו. ההודעה מסתיימת כך: "אנו אומרים לכם פעם נוספת, אנו לא רוצים לראות על פניכם כל עצב. אנו שואבים את כוחנו מכם ואלו הם ימים מבורכים בהם האל מבחין בין הרעים לבין הטובים".

מחמוד אלבנא, הבכיר בגוב האריות אשר הסגיר עצמו למנגנוני הרשות
מחמוד אלבנא, הבכיר בגוב האריות אשר הסגיר עצמו למנגנוני הרשות

כאמור, אמש דווח כי עמוד טלגרם המזוהה עם כנופיית "גוב האריות" פירסם הודעה מפי מקורות מקומיים בשכם, ובה נכתב כי "בהתאם לבקשת 'ערין אלאסוד', המבוקש מחמוד אלבנא מסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים כדי לשמור על חייו, לאחר שנותר היחיד למשפחתו. ידוע כי הוא נפצע יחד עם ודיע אל-חוח אשר נהרג בפעולה האחרונה".

ניתן להניח כי מהלכים אלו מושפעים מהפעולה האחרונה בקסבה בשכם, אז הושמדה מעבדת מטענים של כנופיית הטרור וחוסל ודיע אל-חוח, אשר עמד בראש תשתית הטרור. לפי מקורות פלסטיניים, יש לחץ ותחושת הנרדפות בקרב פעילי "גוב האריות".

פעילות צה''ל - ''שובר גלים''
פעילות צה''ל - ''שובר גלים'' | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה 11 מבוקשים במרחב אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. שניים מן העצורים משויכים לתשתית הטרור "גוב האריות". הלוחמים פעלו במספר מוקדים, בין היתר בכפר עג'ה ובעיר חברון, כשבמהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר חשודים, שירו לעברם. נוסף על כך, חשודים גם יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. זוהו פגיעות.

פעילות צה''ל - ''שובר גלים''
פעילות צה''ל - ''שובר גלים'' | צילום: דובר צה''ל

הלוחמים פעלו גם בכפר עבוד שבחטיבה המרחבית אפרים ועצרו חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בנוסף, הכוחות פעלו בכפר ביתוניא ובמחנה הפליטים ג'ילזון שבחטיבה המרחבית בנימין, ועצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. כמו כן, נעצר מבוקש נוסף על ידי הכוחות בכפר עג'ה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה.

פעילות צה''ל - ''שובר גלים''
פעילות צה''ל - ''שובר גלים'' | צילום: דובר צה''ל

במקביל, הכוחות פעלו גם בכפר ג'יפטליק שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, ועצרו מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.