צה"ל: הג’יהאד האסלאמי ירה אמש רקטה במכוון - מרחב הדיג יצומצם

לדברי מנליס, הארגון פועל לאחרונה להוצאת פיגועים, ללא ידיעת חמאס, כדי להביא להידרדרות ביטחונית ברצועה במטרה למנוע את מאמצי ההסדרה עם ישראל. שטח הדיג יוגבל לשישה מיילים ימיים

זמן צפייה: 03:26

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר הבוקר (ראשון) כי הג'יהאד האסלאמי אחראי על ירי הרקטה אמש לכיוון שטח ישראל, שהתפוצצה בים מול חופי אחת מערי ישראל. בתגובה לכך, מרחב הדיג ברצועת עזה יצומצם לשישה מיילים ימיים – כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

"הג'יהאד האסלאמי מנסה בשבועות האחרונים להוציא פיגועים בחתימה נמוכה כדי לגרור את הרצועה להידרדרות ביטחונית ולמנוע הסדרה", אמר מנליס והדגיש כי הדברים נעשו ללא ידיעת חמאס. "מי שמוביל את הפעולות הוא מחבל בכיר, מפקד צפון עזה, בהאא אבו אל עטה. הירי של הרקטה אמש הוא מגזרתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טלטלה בשוק: אמזון מתחילה לפעול בישראל

בנט בכנס סגור: "עשינו המון שגיאות בדרך – אך איני מתחרט לרגע"

היום: חברי הכנסת ה-21 יושבעו לתפקידם בירושלים

מפקד גזרת צפון הרצועה של הגא״פ, בהאא אבו אל-עטא
מפקד גזרת צפון הרצועה של הגא״פ, בהאא אבו אל-עטא | צילום: דובר צה''ל

"ישראל מאפשרת תהליך לשיפור המצב ברצועה", המשיך דובר צה"ל, "אדם אחד בתוך הרצועה ואדם אחד מחוצה לה מנסים להרוס הכל. הג'יהאד לא סר למרות חמאס ולפקודותיו. חמאס ריבון ואחראי למה שקורה בעזה". לבסוף הוסיף מנליס כי "אנחנו לפני ימים משמעותיים: יום העצמאות, אירוויזיון, יום הנכבה ויום העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. יש הערכות ומוכנות גבוהה סביב הימים האלה".

במקביל, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם קריקטורה שבה נראים אנשי הג'יהאד האסלאמי צופים בטלוויזיה כאשר מדווח בה על הגדלת מרחב הדיג לשיא, ואומרים "המצב מאד שקט, הגיע הזמן להצית את זירת עזה".

קריקטורה שפרסם דובר צה''ל נגד הג'יהאד האסלאמי
קריקטורה שפרסם דובר צה''ל נגד הג'יהאד האסלאמי | צילום: דובר צה''ל

בכיר הג'יהאד האסלאמי, חדר חביב, הגיב לדברי צה"ל ואמר כי "הכיבוש מפיץ שקרים כדי לפגוע בהנהגה שלנו ולהימנע מיישום הבנות הרגיעה". "הכיבוש הישראלי יישא בתוצאות האפשריות כתוצאה מההסתה כנגד הנהגת הארגון", הוסיף חביב. "הג'יהאד האסלאמי הוא חלק מהמארג של עזה וכל ההאשמות של הכיבוש הישראלי הן האשמות כוזבות".

מנהיג ארגון הגא״פ היושב בסוריה, זיאד נחאלה
מנהיג ארגון הגא״פ היושב בסוריה, זיאד נחאלה | צילום: דובר צה''ל

כאמור, אמש שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בים, לחופי אחת מערי ישראל. יתכן כי השיגור התרחש במסגרת ניסוי. תושבי עוטף עזה דיווחו באותה שעה כי שמעו פיצוץ עז. ביום שבת האחרון שוגרה רקטה מעזה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח הרצועה, כתוצאה משיגור כושל. כך עלה מבדיקת צה"ל בעקבות פיצוץ עז שנשמע במועצה אזורית שער הנגב. התרעת צבע אדום לא הופעלה באזור המועצה.

ביום שישי האחרון  הפגינו כ-7,000 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. כמה מאות יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 31 מפגינים נפצעו במהלך ההפגנות.

הצוות המארגן את ההפגנות ברצועת עזה סיכם את יום ההפגנות וקורא ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להגיע לבקר ברצועת עזה. בהודעת הסיכום ציינו בעזה כי "על אבו מאזן להגיע לרצועה כדי להשתתף בדיון חירום אסטרטגי ולאומי לקראת הגשת עסקת טראמפ".