ראש המוסד: "איראן תספק נשק לרוסיה ותרחיב את העשרת האורניום"

בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא בירושלים אמר דוד ברנע: "אנו מתריעים גם היום על כוונותיה העתידיות של איראן, שאותן היא מנסה לשמור באופן חשאי". הוא הוסיף: "הניסיון להגיע עמה להסכם - אבסורד"

זמן צפייה: 02:21

ראש המוסד דוד ברנע נשא הערב (חמישי) דברים בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא בירושלים - והתייחס לאיום האיראני: "אנו מתריעים גם היום על כוונותיה העתידיות של איראן, שאותן היא מנסה לשמור באופן חשאי, להעמיק ולהרחיב אספקת אמצעי לחימה מתקדמים לרוסיה. אנו מתריעים על כוונות להרחיב את פרויקט העשרת האורניום ועל כוונותיה להעצים את הפגיעה במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות".

ברנע הוסיף: "גם היום, באופן אבסורדי, קיימים גורמים במערב שקוראים לחתום עם איראן על הסכם תוך התעלמות בוטה מהשקרים האיראניים המצויים בתוך ההסכם עצמו. אני חוזר על התחייבותי, כפי שאמרתי כאן גם בשנה שעברה, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא. זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד".

ראש המוסד התייחס בדבריו גם למחאת החיג'אב ברפובליקה האיסלאמית, ואמר כי "כ-100 ימים עברו מפרוץ המחאה העממית באיראן ועוצמתה איננה נחלשת. המשטר האיראני בחר להתמודד עם המחאות בברוטאליות חסרת מעצורים, בירי ללא הבחנה בנשים , נערות ואף ילדות. מאות נרצחים ברחובות, חסרי ישע,חסרי הגנה. אציין בהערכה -המפגינים איבדו את הפחד, איבדו את המורא".

ראש המוסד דוד ברנע בכנס המכון למדיניות נגד טרור
ראש המוסד דוד ברנע בכנס המכון למדיניות נגד טרור | צילום: גלעד קוולרצ'יק

לדברי ברנע, "כדי לעמוד באתגרים האדירים אנחנו חייבים להצטיין. להצטיין באמצעות גיוון ופתיחות לדעות ורעיונות,באמצעות חדשנות וחשיבה תחבולנית. ההצטיינות חייבת להיות חוצת ארגון. כוחו של המוסד תלוי בעוצמת כלל מרכיביו. הוא צריך להצטיין במבצעים, אך כדי לעשות זאת הוא חייב טכנולוגיה,סייבר ודיגיטל מהשורה הראשונה בעולם וכמובן מודיעין משובח; וגם זה לא מספיק, כי הוא צריך מטה מעולה ולוגיסטיקה חזקה כדי שהמכונה המשוכללת הזאת תעבוד ברמה הגבוהה ביותר. במוסד הכל מתחבר לשלם אחד, עוצמתי ומאוחד".