נתניהו: "נגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות נגדנו - מכל זירה"

ברקע החיסולים, הכוננות הגבוהה והאיומים בתגובה מאיראן וחיזבאללה - נתניהו מסר הצהרה ולא התייחס לחיסול הנייה בטהרן: "ימים מאתגרים לפנינו, אך אנו ערוכים לכל תרחיש". הוא הוסיף: "לא אכנע ללחצים שמופעלים עליי מכל כיוון לסיים את המלחמה"

זמן צפייה: 05:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה מהקריה שבתל אביב, בתום כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני אחרי חיסול אסמעיל הנייה - שיוחס לישראל לפי מקורות זרים - וחיסולו של "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוכר בביירות אמש. הוא אמר: "בימים האחרונים הנחתנו מכות קשות על ציר הרשע של איראן. זו מלחמת קיום. חיסלנו את סגנו של נסראללה, שהיה אחראי על המתקפה הבלתי פוסקת על הצפון, ואחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם. סגרנו חשבון איתו - ונסגור חשבון עם כל מי שיפגע בנו".

"אנו ערוכים לכל תרחיש ונעמוד ממוקדים ונחושים מול כל איום". הוא הדגיש: "נגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות נגדנו - מכל זירה". עוד אמר ראש הממשלה: "לא אכנע ללחצים שמופעלים עליי מכל כיוון לסיים את המלחמה".

חיסול אסמעיל הנייה
אסמעיל הנייה | צילום: רויטרס
כרזה של הנייה בלב טהרן, עם כיתוב בעברית: "חכו לעונש חריף"
כרזה של הנייה בלב טהרן, עם כיתוב בעברית: "חכו לעונש חריף"

אחרי שני החיסולים המהדהדים של ישראל ואלו המיוחסים לה, הכוננות במדינה לקראת תגובה בשיאה, מערכות ההגנה דרוכות והנחיות פיקוד העורף, לפי שעה, ללא שינוי. בירושלים מעריכים שהתגובה תגיע מלבנון ומאיראן - כשחיזבאללה וטהרן מתאמות את אופייה והיקפה.

לפי דיווחים זרים, הנייה חוסל בפיצוץ בדירה שבה שהה אתמול במתקן של משמרות המהפכה בטהרן, לאחר שהשתתף בטקס השבעת נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן. לפי הערכות, ההכנות למבצע החיסול ארכו חודשים - והוא לא בוצע באמצעות כטב"ם או טיל.

פואד שכר, "חאג' מוחסיין", שחוסל על-פי דיווחים בלבנון
פואד שכר, "חאג' מוחסן"

כמו כן, צה"ל אישר את חיסולו של "רמטכ"ל חיזבאללה" שעות בודדות לאחר התקיפה המוצלחת על הדירה בה שהה ברובע הדאחייה בביירות. יחד עם זאת, בארגון הטרור הלבנוני החליטו לשמור על עמימות וטענו תחילה כי גורלו של מספר 2 בארגון טרם התבהר, אך הערב חיזבאללה הודיע רשמית כי חוסל.

לבנון חיזבאללה זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס

בהצהרה מיוחדת שמסר, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס בהרחבה לחיסול המשמעותי של הבכיר. "במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן, וחיסלו את פואד שוכר, 'סיד מחסן', המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון", אמר תא"ל הגרי.