גורמי ביטחון מזהירים: הרחבת הפעולה ברפיח תוביל למשבר עם ארה"ב

בצל הדיווחים כי ארה"ב עוצרת משלוחי נשק לישראל, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי הרחבה של המבצע הקרקעי ברפיח תוביל בוודאות למשבר חמור מול האמריקנים. לפי המסר הנשמע מכיוון הבית הלבן, הרחבת הפעולה תוביל לעצירת אספקת החימושים - ותפגע במוכנות של ישראל בצפון

זמן צפייה: 01:06

ברקע הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל לרפיח, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי "הרחבת הפעולה במרחב העיר תוביל בוודאות למשבר חמור עם ארה"ב" - כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. לפי הגורמים, מדובר במסר הנשמע מכיוון הבית הלבן, לפיו הרחבת הפעולה תוביל גם לפגיעה באספקת הנשק האמריקני לישראל.

ממשל ביידן מפעיל לחץ על ישראל, ומעכב משלוח של עשרות אלפי חימושים לחיל האוויר, ביניהם פצצות ברזל במשקל טונה ורכיבים לפצצות מדויקות. עצירה של משלוח כה הכרחי לצבא היא מאוד משמעותית מבחינת ישראל, ולא תפגע רק במאמצי הלחימה ברצועת עזה, אלא עשויה לפגוע גם במוכנות של צה"ל לפעולה בגבול הצפון מול חיזבאללה.

Ruomfw
הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס / מרים אלסטר, פלאש 90

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח הלילה כי המשלוח שהממשל האמריקני מעכב הוא בהיקף של כ-260 מיליון דולר, ועל-פי גורמים המעורים בפרטים כולל אלפי כלי נשק מסוגים שונים, ביניהם כ-6,500 ערכות לניווט טילים. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, סירב להתייחס אתמול לנושא, ואמר במהלך תדרוך הבית הלבן כי "ההתחייבויות הביטחוניות שלנו לישראל יציבות כברזל".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום כי "הכניסה של צה"ל לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים - השבת חטופינו וחיסול חמאס. אנחנו כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על ארגון הטרור הוא תנאי הכרחי להשבתם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405071812' autoplay='0' credit='עומר מירון, לע"מ ' desc='דברי רה"מ נתניהו' poster='' kid='1_qc6x9dre' duration='127']

"אמש הנחיתי, בהסכמת קבינט המלחמה, לפעול ברפיח. תוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח, והורידו את דגלי חמאס. תפיסת המעבר היא צעד חשוב מאוד בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של חמאס, לרבות חיסול ארבעת גדודיהם ברפיח, וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות שלהם - החל מהבוקר שללנו מחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה", הוסיף ראש הממשלה.