חמוש בסכין, ליד גן שעשועים מלא בילדים: האסון שנמנע בהר חברון

באין מפריע, הגיע הבוקר המחבל עלא קיסיה ליישוב טנא עומרים שבדרום הר חברון, זחל מתחת לשער הכניסה החשמלי, והתהלך כ-300 מטרים עד לבית הכנסת המקומי במטרה לפגוע במתפללים. כעת מתברר שאף איש אבטחה לא היה בש"ג בזמן חדירת המחבל, ורק עירנותם של התושבים מנעה טרגדיה בחג

זמן צפייה: 03:06

זוחל מתחת לשער ועובר ליד גן שעשועים: פיגוע דקירה בדרום הר חברון נמנע הבוקר (שישי), כשמחבל חמוש בסכין חדר ליישוב טנא עומרים, התקדם כ-300 מטרים באין מפריע, והגיע לבית הכנסת המקומי במטרה לפגוע במתפללים שהגיעו לחגוג את חג השבועות. חבר כיתת הכוננות של היישוב נטרל את המחבל ומנע אסון גדול, מכיוון שאחרי שזחל מתחת לשער היישוב בדרכו לבית הכנסת, עבר המחבל עלא קיסיה בן ה-25 בסמוך לגן בו שיחקו עשרות ילדים.

אחד התושבים זיהה את המחבל והחל לרוץ לעבר בית הכנסת, תוך שהוא חולף על פניו. התושב שאל את המתפללים "מי חמוש?" ואחד מהם יצא למבואת בית הכנסת, לשם המחבל כבר הספיק להתקדם - והרג אותו אותו בירי ארבעה כדורים, לפני שהספיק לפגע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305261054' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_f5ill9yj' duration='21']

לפני מספר חודשים, בדצמבר וינואר, הצבא היה אמון על אבטחת היישוב באמצעות הגנ"ש (הגנת יישובים). עם זאת, את צה"ל החליפה חברת שמירה אזרחית בתוספת מצלמות ליישוב יחד עם סייר אזרחי, כשהם מאיישים גם את החמ"ל.

בזמן החדירה של המחבל ליישוב הש"ג לא היה מאוייש והסייר היה באמצע סיור, כך שקיסיה הצליח לזחול מתחת לשער ולהתהלך ביישוב, כשאף אחד אינו מבין בו ועוצר אותו. כעת נבדק האם האזרח שישב בחמ"ל, ועובד בחברה פרטית, זיהה את המחבל בזמן אמת דרך המצלמות, ואיזה שלב הופעלה האזעקה.

המחבל עלא קיסיה
המחבל עלא קיסיה

נזכיר כי עם קבלת הדיווח ביישוב בדבר חדירת מחבל בשעה 09:40, התושבים התבקשו להיכנס לבתים ולנעול דלתות וחלונות. צוותי מד"א הגיעו למקום, כמו גם כוחות צבא שביצעו סריקות ביישוב ובבית הכנסת במטרה לשלול אפשרות להימצאות מחבל נוסף במקום.