הסלמה בירושלים: בן 13 ושני חשודים נהרגו מאש כוחות הביטחון

השבוע הראשון של חודש רמדאן לא עובר בשקט, ולוחמי מג"ב נטרלו חמישה מחבלים שניסו להשליך בקבוקי תבערה לעבר כביש מעבר לגדר הביטחון. הפלסטינים מדווחים כי שניים מהם נהרגו. מוקדם יותר נורה למוות נער בן 13 ע"י לוחמי מג"ב בשועפאט. הלוחם בחקירה: "ביצעתי את הירי כאמצעי אחרון, לא זיהיתי שהוא קטין"

זמן צפייה: 05:35

השבוע הראשון של חודש רמדאן הביא עמו הסלמה בירושלים, והלילה (רביעי) מדווחים הפלסטינים על שני הרוגים מאש כוחות הביטחון, זאת לאחר שמוקדם יותר אמש נהרג נער בן 13 מירי של כוחות מג"ב במהלך הפרות סדר ועימותים שהתרחשו באזור שועפאט שבצפון הבירה, במהלכן הושלכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. מדוברות המשטרה נמסר כי לוחמי מג"ב נטרלו חמישה מחבלים שניסו להשליך בקבוקי תבערה לעבר כביש מעבר לגדר הביטחון, ולפי הדיווח הפלסטיני כאמור שניים נהרגו, בעוד ששלושה אחרים נפצעו. הלוחם בחקירה: "ביצעתי את הירי כאמצעי אחרון, לא זיהיתי שהוא קטין".

לפי המשטרה, חוליה של חמישה מחבלים הגיעה לתוואי שבין שכונת רמות לגבעת זאב, והשליכו בקבוקי תבערה מעבר גדר הביטחון לעבר ציר 436. כוחות מג"ב נערכו לאורכו של הציר בפעילות סמויה, והבחינו במחלים שהבעירו בקבוקי תבערה והתכוונו להשליכם. הלוחמים פתחו לעברם בירי ונטרלו אותם. לא היו נפגעים לכוחות הביטחון.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, שיבח את הלוחמים ואמר: "לא פשוט לשכב במארב לילה אחרי לילה, בסופו של דבר זה משתלם. באים לפגוע בנו ואתם עשיתם בדיוק את מה שמוטל עליכם כלוחמי מג"ב וניטרלתם אותם. עשיתם עבודה מצוינת, אנחנו נמצאים בתקופה רגישה, פעלתם בדיוק כפי שמצופה מכם, יישר כוח".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס אמש לאירוע בו נהרג הנער בן ה-13 ואמר: "מגבה את לוחמי מג"ב שפועלים בשעה זו ומסכנים חייהם כעת מול עשרות פורעים ערבים בעיסאוויה. אני מצדיע ללוחם שהרג את המחבל שניסה לירות לעברו ולעבר הכוחות זיקוקים - כך בדיוק צריך לפעול נגד מחבלים - בנחישות ובדייקנות".