במערכת הביטחון מעריכים כי נמנעה הסלמה, סגר יוטל על יו"ש במהלך החג

לאחר אירועי מצעד הדגלים בירושלים, שהיה חשש כי יביאו להסלמה ביטחונית בבירה, בשטחים או ברצועת עזה, ההערכה היא כי לעת עתה היא נמנעה. השב"כ נתן חוות דעת חד משמעית שלא לאפשר לבן גביר להיכנס לשער שכם - ועל סמך זאת החליט רה"מ בנט למנוע זאת

זמן צפייה: 06:44

לאחר הערכת מצב ביטחונית החליט הערב (רביעי) שר הביטחון בני גנץ שהחל ממחר ולאורך החג יוטל סגר על יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. לפי דובר צה"ל, נהלי יציאת פלסטינים לתפילות בהר הבית יוסיפו להתקיים כסדרם, וכן יותרו יציאות לצרכים הומניטריים.

מוקדם יותר היום הגיעו כ-500 בני אדם לכיכר צה"ל במסגרת צעדת הדגלים שהייתה מתוכננת, אך כניסתם לשער שכם נמנעה על ידי המשטרה לאחר שלא אושר מתווה המצעד. חבר הכנסת איתמר בן גביר הקים לשכה פרלמנטרית זמנית בכיכר ויבלה שם את הלילה במחאה על החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לאפשר לו להגיע לשער שכם.

Whatsapp Image 2022 04 20 At 1
ח''כ בן גביר בירושלים

לפי ההערכות, לעת עתה הצליחו במערכת הביטחון למנוע הסלמה. השב"כ נתן חוות דעת חד משמעית שלא לאפשר לח"כ בן גביר לעבור בשער שכם במצעד, על סמך חוות הדעת הזאת החליט ראש הממשלה למנוע זאת. המשטרה מסתכלת קדימה אל האתגר הבא, יום שישי השלישי של הרמדאן. הר הבית ככל הנראה ייסגר ליהודים ממחר ועד צאת הרמדאן - כנהוג בכל שנה.

בן גביר הגיב להחלטת ראש הממשלה לפני הצעדה ואמר כי "על הפרק ביטחון הקואליציה ולא ביטחון המדינה. נפתלי בנט מקבל הוראות ממועצת השורא. היא נתנה הוראה לא להכניס יהודים להר הבית והוא הרים דגל לבן. נפתלי בנט רץ לתקשורת, מפקיר חיים של חיילים ושוטרים בהר הבית".