כוננות לקראת תפילות יום השישי: אלפי שוטרים יתגברו את הר הבית

מתיחות גבוהה במערכת הביטחון בישראל מחשש למהומות ולניסיונות לבצע פיגועים נוספים בהשראת גל האירועים הביטחוניים האחרון • שיפור קל במצבו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בירושלים

זמן צפייה: 00:57

לאחר יממה מוחה ובעיצומו של גל פיגועים, המשטרה וצה"ל מגבירים היום (שישי) כוננות בהר הבית, כאשר כוחות רבים ייפרסו ברחבי העיר. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הנחה את השוטרים להיות עירניים.

תפילות יום שישי עלולות להוות טריגר למהומות שעלולות להצית את השטח. בשל כך, ינסו במערכת הביטחון למנוע התפרעויות במתחם. במקביל, גדוד של חטיבת הצנחנים הגיע ליו"ש כדי לתגבר את האזור, מחשש לאירועים נוספים.

בד בבד, הבוקר חל שיפור קל במצבו של חייל צה"ל מחטיבת גולני, שנפצע אתמול קשה בפיגוע הדריסה במתחם התחנה. הוא עדיין מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ בשערי צדק.

לכתבות נוספות בנושא:

"אשלח את קליעיי כמו מטר": הסרטון שהעלה המחבל מפיגוע הדריסה

המחבל יורה לכל עבר – ונמלט: תיעוד הפיגוע בהר הבית

"הסתערתי על המחבל": השוטר שנפגע בפיגוע בהר הבית שוחרר לביתו

הר הבית בירושלים
הר הבית בירושלים | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור פרצה שרשרת אירועים ביטחוניים שכללה שני פיגועי ירי לעבר כוחות ביטחון ישראליים ופיגוע דריסה שבו נפצעו 12 חיילי גולני. הבוקר נמסר מבית החולים הדסה כי שניים מחיילי צה"ל שנפגעו בפיגוע הדריסה בירושלים עדיין מאושפזים בבית החולים, ומצבם יציב. בפיגוע הירי בהר הבית, נפצע לוחם מג"ב רס"ר ג', ששוחרר לביתו מבית החולים אתמול בערב.

לאחר ששוחרר, שחזר רס"ר ג' את האירוע וסיפר: "המחבל שלף אקדח והחל לירות לעברנו מספר כדורים. למרות שנפצעתי מכדור בכתף - הסתערתי עם שוטר נוסף שהיה איתי בעמדה ויחד הבאנו לנטרולו". עוד סיפר הלוחם כי "שניות לאחר הנטרול הגיעו הרבה כוחות שפינו אותי לטיפול רפואי. אני מקווה להחלים במהירות ולחזור כמה שיותר מהר לפעילות מבצעית".

סריקות צה''ל אחר המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים
סריקות צה''ל אחר המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים | צילום: דובר צה''ל

הפיגוע הנוסף שהתרחש בבירה היה כאמור פיגוע הדריסה. חאלד אל-טורמאן, המחבל שביצע את הפיגוע נעצר בתום מצוד, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים", נמסר.

המחבל, בן 24, תושב מזרח ירושלים, הוא בעל חנות פרחים בקניון הדר שבבירה - ללא עבר ביטחוני וללא שיוך ארגוני. אל-טורמאן כתב בפייסבוק כשעה לפני הפיגוע: "מצאתי את התשובות שלי". ב-19 בינואר העלה לפייסבוק צילום על רקע הר הבית, וכתב: "יש דברים בלב שאף רובה לא יכול להרוג".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בעיר בית לחם שבמרחב החטיבה המרחבית ''עציון''
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, בעיר בית לחם שבמרחב החטיבה המרחבית ''עציון'' | צילום: דובר צה''ל

בפיגוע השלישי אתמול, חייל נפצע קל מירי סמוך ליישוב נריה שבבנימין. לפי ההערכה מדובר על חוליית מחבלים שירתה מתוך רכב נוסע לעבר פילבוקס של חיילי צה"ל סמוך לצומת הפרסה - ונמלטה מהמקום. לוחמי צה"ל הגיבו בירי לעבר המחבל ופתחו במרדף אחריו.

צוות מד"א הגיע למקום והעניק טיפול רפואי לחייל הפצוע, שנשרט בראשו מהקליע - שעבר אותו במילימטרים בודדים. בהמשך הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. מבית החולים נמסר כי הוא עבר את כל הבדיקות, מצבו מוגדר קל והוא צפוי להישאר באשפוז.