חילופי אש ביריחו: 5 חמושים נהרגו, בהם המחבלים מצומת אלמוג

5 חמושים פלסטיניים נהרגו וכמה נפצעו במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים "עקבת ג'אבר" שביריחו. בין ההרוגים, שני מבצעי הפיגוע בשבוע שעבר בצומת אלמוג ושני סייענים. הגדוד המעורב לביאי הבקעה ביצע את הפעילות ובצה"ל שיבחו את עבודתם

זמן צפייה: 05:08

חילופי אש ביריחו: לפחות 5 חמושים פלסטיניים נהרגו הבוקר (שני) במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים "עקבת ג'אבר" שביריחו, וכמה נוספים נפצעו. צה"ל עדכן כי ההרוגים היו שני המחבלים ושני מעורבים בפיגוע בצומת אלמוג לפני שבוע. כמו כן, 3 סייענים נוספים נפצעו ומספר מבוקשים נעצרו, ביניהם בכיר חמאס, שייח' שאכר עמארה. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

כוח צה"ל שעמד במרכז במבצע היה גדוד לביאי הבקעה ובצבא שיבחו את עבודת הגדוד המעורב, שיותר ממחציתו לוחמות, על הפעילות. הכוח זיהה חמוש בשעות לפנות בוקר והתחילו חילופי ירי שבסופם נוטרלו 7 מחבלים שהיו בדירת מסתור, תוך חתירה למגע עם המחבלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302060948' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='פעילות צה"ל ביריחו הלילה' poster='' kid='1_1or8youz' duration='']

הכוח של הגדוד המעורב כלל 15 לוחמות ו-12 לוחמים. בעקבות מודיעין מדויק של שב"כ, סגר הכוח על דירת מסתור. המחבלים פתחו באש ראשונים בכניסה למבנה ב-4 בבוקר. כדור שירו המחבלים פגע במחסנית ובאפוד הקרמי של אחד הלוחמים - שלא נפצע.

בדובר צה"ל אישרו כי מטרת המבצע הייתה לעצור חוליית טרור של חמאס שביצעה את פיגוע הירי לעבר המסעדה האיטלקית "מי קאסה" בוורד יריחו ב-28 בינואר. במסגרת פעילות הכוחות, הפלסטינים פרסמו סרטון בו נראה לכאורה מזל"ט צה"לי אותו הם טוענים שהפילו. לאחר מכן, הם נצפו מעלים אותו באש.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 0
כלי נשק שנמצאו ביריחו הלילה

במהלך הפעילות, כוח של הגדוד המעורב "לביאי הבקעה" זיהה כמה חמושים פלסטיניים ובין הצדדים התפתחו חילופי ירי. בסופו של דבר, הכוח הצליח לנטרל את החמושים - חלקם היו מהמעורבים בפיגוע שאירע בוורד יריחו בסוף השבוע שעבר. מל"ט צה"לי של גדוד רוכב שמיים נפל בשטח מחנה הפליטים ג'בר ונלקח על ידי הפלסטינים.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 0
פעילות כוחות צה''ל ביריחו הלילה | צילום: דובר צה''ל

4 מבוקשים נהרגו במבצע הלילה, ביניהם שני מבצעי הפיגוע בשבוע שעבר לעבר המסעדה בצומת אלמוג וכן שניים שהיו מעורבים בפיגוע. ארבעתם תושבי מחנה הפליטים עקבת ג'בר בגילים 27-21. 3 סייענים של החוליה נפצעו והועברו לטיפול רפואי.

במסגרת הפיגוע בוורד יריחו, מכונית ובה לפחות שני מחבלים הגיעה למסעדה שנמצאת בירידה מירושלים לכיוון ים המלח. המחבלים פתחו באש מתוך הרכב באמצעות רובה M16, הם פגעו במסעדה ונתקלו במעצור בנשק. בזמן הזה חוזרים המחבלים לרכב ונמלטים חזרה לשטחים.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 0
פעילות כוחות צה''ל ביריחו הלילה | צילום: דובר צה''ל