הפלסטינים פרסמו תיעוד של שיגור רקטה מג'נין; צה"ל: "ניסיון כושל"

גדוד אל-עייאש בזרוע הצבאית של חמאס פרסם תיעוד של שיגור רקטה לעבר המושב רם-און, ובו ניתן לראות את ההכנות לשיגור ושלט עם התאריך של היום. צה"ל: "בוצע שיגור כושל של רקטה מאולתרת, המשגר אותר בשטח פלסטיני"

זמן צפייה: 00:27

גדוד אל-עייאש בזרוע הצבאית של חמאס פרסם הבוקר (ראשון) תיעוד של שיגור רקטה מכיוון ג'נין לעבר המושב רם-און שבגלבוע. בתיעוד ניתן לראות את ההכנות לשיגור, שלט עם התאריך של היום ועליו הכיתוב "גדוד אלעייאש" בערבית. בג'נין מדווחים כי מנגנוני הביטחון פלסטינים איתרו את עמדת שיגור הרקטה ושרידיה, ומצה"ל נמסר: "בוצע שיגור כושל של רקטה מאולתרת לפני זמן קצר במרחב חטיבת מנשה. המשגר אותר בשטח פלסטיני בסמוך לכפר סילת א חרתיה".

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, כתב לתושבים: "מעדכן שבשעה האחרונה, פלג של החמאס הפועל באזור הכפר סילת אל-חרתייה פרסם סרטון שבו נראה ירי רקטי המיועד (לטענתם) אל עבר יישובי המועצה. צה"ל מכיר היטב את המקרה, ולפי העדכון שקיבלנו מכוחות הביטחון אותה רקטה לא נחתה בשטחי ישראל, וככול הנראה התפוצצה בשטחי הרשות".

"מחד, ידוע לנו בשיח ישיר ושוטף שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא", הוסיף, "מאידך, כפי שחזרנו ואמרנו יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט. אנו דורשים לפרוס באזורנו כיפת ברזל ולפעול באופן יזום בשטח הרשות להורדת המוטיבציה לפגיעה באזרחי המדינה. לסיום, אבקש להדגיש כי המצב במועצה הוא של שגרה מלאה. ולצד זאת, אנו מבקשים לגלות ערנות ולדווח על אירוע חריג".

שרידי הרקטה ששוגרה כביכול מג'נין
שרידי הרקטה ששוגרה כביכול מג'נין

זו הפעם השביעית שבה פעילים המזוהים עם חמאס במחוז ג'נין טוענים כי שיגרו רקטה לעבר יישוב ישראלי, ובהודעה נמסר כי בוצע שיגור של רקטת קסאם-1 במסגרת "ההכנה והפיתוח המתמשך של האירגון ובתגובה על פשעיו של האויב נגד בני עמנו". נזכיר כי בכיר בחוליה הזאת נעצר על-ידי צה"ל, אך בהודעת הארגון הודגש כי אף פעיל בגדוד אל-עייאש לא נעצר או נחשף.

בחודש שעבר פרסמה קבוצת הטרור תיעוד שבו נראית רקטה לפני שיגור, לצד הודעה שבה נאמר כי בוצע שיגור מאזור ג'נין לעבר ישראל, שכוונה ליישוב שקד שבצפון השומרון. לאחר בדיקות, צה"ל אישר את הדיווח: "בוצע נסיון שיגור כושל של רקטה מאולתרת לפני זמן קצר בחטיבת מנשה. כוחות צה"ל איתרו את שרידי הרקטה והמשגר המאולתרים וחבלנים נמצאים בנקודה למציאת חומרי נפץ. כוחות צה"ל מחפשים אחר חשודים".