לראשונה מאז מבצע בית וגן: צה"ל פעל במחנה הפליטים ג'נין

כוחות דובדבן ושב"כ סגרו על מבנה בו שהו מבוקשים, ובמחנה הפליטים הופעלו אזעקות לגיוס חמושים. שלושה פעילי חמאס נעצרו, אחד מהם נפצע באורח קשה ופונה במסוק צה"ל לקבלת טיפול

זמן צפייה: 02:09

לראשונה מאז מבצע "בית וגן" לפני כחודשיים, כוחות הביטחון פעלו הבוקר (שני) לאור יום במחנה הפליטים ג'נין, כאשר כוחות דובדבן ושב"כ סגרו על מבנה בו שהו מבוקשים, ועצרו שלושה פעילי חמאס, אחד מהם בכיר בארגון הטרור. אחד המבוקשים שנעצרו נפצע באורח קשה מירי ואיבד את הכרתו, ופונה לקבלת טיפול במסוק צה"ל. בית החולים הממשלתי בג'נין דיווח כי הגיעו אליו חמישה פצועים.

במחנה הפליטים הופעלו אזעקות לגיוס חמושים, והפלסטינים דיווחו כי מסוקי צה"ל חגים בשמי ג'נין, וכי כוחות צה"ל פשטו על ביתו של עטא אבו ארמילה, מזכיר פת"ח בג'נין. מגדוד ג'נין בפלוגות ירושלים, הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי, נמסר כי "כוחותינו חשפו כוח מיוחד בקצה מחנה הפליטים ג'נין ופתחו באש כבדה לעברו".

דובר חמאס, חאזם קאסם, מסר: "כל הכבוד ללוחמי פלגי ההתנגדות ובראשם גדודי אלקסאם (הזרוע הצבאית של חמאס) אשר מנהלים קרבות עזים עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים בג'נין, לאחר שלוחמי אלקסאם חשפו כוח ישראלי מיוחד. מחנה הפליטים בג'נין ימשיך להיות מעוז של ההתנגדות וישראל לא תצליח לשבור את הרצון שלו. המהפיכה בגדה היא שתשבור את רצון ישראל".

כוח צה''ל בג'נין במבצע ''בית וגן'' לפני כחודשיים | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במבצע בית וגן, שנפתח ב-3 ביולי השנה והסתיים ב-5 ביולי, פעלו צה"ל ושב"כ בכוחות אוויריים וקרקעיים במחנה הפליטים ג'נין ובעיר עצמה, בפעולה נגד תשתיות טרור, החרמת אמל"ח, ומעצר מבוקשים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני וארגוני טרור אחרים.