המבצע בצפון השומרון: חוסל ראש התארגנות הטרור של חמאס בג'נין

בהכוונת שב"כ, מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו בחילופי ירי את וסאם חאזם, שהיה מעורב בביצוע והכוונת פיגועי ירי ומטענים וקידום פעילויות טרור בשטחים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל שני מחבלים חמושים נוספים

זמן צפייה: 02:14

בהודעה משותפת לדובר צה"ל, דוברות המשטרה ודוברות שב"כ נמסר הבוקר (שישי) כי במסגרת המבצע בצפון השומרון, מסתערבי מג"ב איו"ש בהכוונת שב"כ חיסלו בחילופי ירי את וסאם חאזם, ראש התארגנות הטרור של חמאס בג'נין. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל שני מחבלים חמושים נוספים.

במהלך המבצע, שנמשך כבר יותר מ-48 שעות, זיהו הכוחות חוליית מחבלים, ובראשה חאזם, בתוך רכב בג'נין. בהכוונה מודיעינית של שב"כ חיסלו הלוחמים את חאזם, אשר היה מעורב בביצוע והכוונת פיגועי ירי ומטענים וקידום פעילויות טרור נוספות בשטחי יהודה ושומרון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408301519' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד: חיסול ראש התארגנות הטרור של חמאס בג׳נין ' poster='' kid='1_9dmrq3xm' duration='34']

זמן קצר לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר חיסל שני מחבלים נוספים בזמן שניסו להימלט מהרכב שבו היו עם חאזם. המחבלים, מיסרה משארקה ועראפת עאמר, היו פעילי טרור של חמאס בג'נין, אשר פעלו תחת חאזם והיו מעורבים בפיגועי ירי במרחב התפר לעבר ישובים ישראלים. ברכבם של המחבלים ועל גופם אותרו רובים מסוג M16, אקדח, מחסניות, מטענים, רימוני גז ועשרות אלפי שקלים של כספי טרור. אין נפגעים לכוחות הביטחון.

הרכב שהותקף בג'נין
הרכב שהותקף בג'נין | צילום: רויטרס
הרכב שהותקף בג'נין
הרכב שהותקף בג'נין | צילום: רויטרס
האמל"ח והציוד שנמצאו על גופם וברכבם של המחבלים
האמל"ח והציוד שנמצאו על גופם וברכבם של המחבלים | צילום: דובר צה"ל

אתמול נמסר כי לוחמי הימ"מ חיסלו 12 מחבלים שהסתתרו במסגד באזור טולכרם, בהם מחמד ג'אבר, "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס. במהלך הלחימה נפצע לוחם צה"ל באורח בינוני, ולוחם ימ"מ נפצע באורח קל.

בכירים בצה"ל אמרו כי "ג'נין היא ראש הנחש ונושא המטענים מרכזי מאוד. מצאנו מטענים עוצמתיים שמזכירים את המטען שהתפוצץ בפיגוע שכשל בתל אביב". לדבריהם, "איראן עושה הכול כדי להדליק את הגזרה ובכל עת מנסה להכווין פיגועים מרצועת עזה, לבנון וטורקיה".

תוצאות פשיטת צה"ל בטולכרם
תוצאות פשיטת צה"ל בטולכרם | צילום: רויטרס

המבצע בצפון השומרון, בו משתתפים לוחמי ימ"מ, שב"כ וצה"ל בפיקוד חטיבת כפיר, החל בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע, והוא אחד המבצעים הנרחבים ביותר בשטחים מאז מבצע חומת מגן לפני יותר מ-20 שנה. המבצע מתנהל במקביל בג'נין, בטולכרם ובמחנה הפליטים פארעה שבבקעת הירדן.