חילופי אש בג'נין: חוליית טרור נעצרה, מחבל אחד נהרג

כוחות מיוחדים של צה"ל ומסתערבים של מג"ב פעלו בצפון השומרון, עצרו חוליית מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי והרגו את מוסטפא אלקסטוני, שירה לעבר הכוחות וניסה לברוח בזמן ניסיון מעצרו. לוחם מג"ב נפצע באורח קל מרסיס

זמן צפייה: 01:54

כוחות צה"ל ומסתערבי משמר הגבול פעלו הבוקר (חמישי) בג'נין ועצרו חברי חוליית טרור של הג'יהאד האיסלאמי. במהלך הפעילות החלו חילופי אש במקום, אשר במהלכם נהרג מוסטפא אלקסטוני, תושב ג'נין בן 32, שירה לעבר הכוחות וניסה לברוח בזמן ניסיון מעצרו ואז נורה בראשו ובבטנו. במהלך הפעילות נפצע לוחם מג"ב באורח קל מרסיס, והוא פונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. כלי תקשורת פלסטיניים פרסמו הערב תיעוד שבו, לטענתם, נראים כוחות מסתערבים פועלים בג'נין.

במהלך הפעילות, שהוכוונה בעזרת מידע מודיעיני שסיפק שירות הביטחון הכללי, כוח מסתערבי מג"ב עצרו שני מבוקשים שהיו בסמוך למבנה, ובזמן המעצר נפתחה אש מהמבנה לעבר הכוחות, שהגיבו מיד בירי והחלו בפריצה אל תוך המבנה. ההרוג היה מעורב בפעילות טרור ובירי לעבר כוחות צה"ל, והכוחות נטרלו מחבלים נוספים שירו לעברם.

Whatsapp Image 2023 08 17 At 0
מוסטפא אלקסטוני, שנהרג מאש צה''ל בג'נין
אמצעי הלחימה שאותרו בג'נין
אמצעי הלחימה שאותרו בג'נין | צילום: דוברות המשטרה

ביום שלישי האחרון פרסמה קבוצת טרור, המכנה עצמה "חטיבת עייאש", תיעוד שבו נראית רקטה לפני שיגור, לצד הודעה שבה נאמר כי בוצע שיגור מאזור ג'נין לעבר ישראל, שכוונה ליישוב שקד שבצפון השומרון. לאחר בדיקות, צה"ל אישר את הדיווח: "בוצע נסיון שיגור כושל של רקטה מאולתרת לפני זמן קצר בחטיבת מנשה. כוחות צה"ל איתרו את שרידי הרקטה והמשגר המאולתרים וחבלנים נמצאים בנקודה למציאת חומרי נפץ. כוחות צה"ל מחפשים אחר חשודים". טרם ברור אם יש קשר בין המקרה לפעילות בעיר.

מתוך התיעוד
ניסיון שיגור הרקטה מג'נין

בתוך כך, מאז מבצע בית וגן בתחילת החודש שעבר צה"ל מיעט להיכנס לעיר. ולפני כשבוע פורסם בחדשות 13 כי ישראל העבירה מסר לארצות הברית לפיו היא מצפה להפעלת לחץ על הפלסטינים לפעול נגד הטרור, בעיקר בג'נין. בשיח של גורמי ביטחון בכירים עם עמיתיהם האמריקנים הועבר המסר לממשל האמריקני. הציפייה מהאמריקנים היא שיפעילו לחץ על הרשות הפלסטינית להעמיק ולהגביר את פעילותה נגד הטרור בצפון השומרון.

בשיחה המדוברת, השיב הבכיר האמריקני: "אנחנו מעוניינים בכך – אסור להחמיץ את ההזדמנות שנוצרה בשטח". כלומר, הכוונה היא לתת שוב לרשות הפלסטינית ולמנגנוני הביטחון לפעול בשטח, אחרי מבצע בית וגן.