לאחר הפעילות בג'נין: פלסטיני נהרג לאחר שיידה בקבוק תבערה

כיממה לאחר ההסתבכות בג'נין, בפעילות צה"ל בכפר חוסאן הסמוך לבית לחם נהרג פלסטיני שיידה בקבוק תבערה לעבר כוח צה"ל במקום. במקביל, גדוד ג'נין של הג'יהאד האסלאמי פרסם תיעוד מפיצוץ המטען שהביא לפציעת הלוחמים

זמן צפייה: 02:54

לאחר הפעילות אתמול בג'נין במהלכה נפצעו 8 לוחמים, כוחות צה"ל פעלו הלילה (שלישי) בכפר חוסאן, מערבית לבית לחם, ובמהלך הפעילות נהרג פלסטיני לאחר שיידה ככל הנראה בקבוק תבערה לעבר הלוחמים. כמו כן, בתיעוד שעלה לטוויטר על ידי גדוד ג'נין של הג'יהאד האסלאמי, נראה רגע פיצוץ המטען על הרכב המשוריין שבו היו אתמול הלוחמים שנפצעו.

אתמול הגיעו שמונת הלוחמים שנפצעו, במצב קל ובינוני, לטיפול בבתי חולים שונים בארץ. אחד הלוחמים, שנפצע קשה, טופל בבית החולים העמק בעפולה, מצבו התייצב וכעת הוא מוגדר במצב בינוני ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. חמישה לוחמים נוספים אושפזו בבית החולים רמב"ם, מהם אחד שוחרר, ולשם גם פונה הכלב דאגו. הכלב של יחידת עוקץ נשאר לצד מיטת הלוחם שאותו ליווה בפעילות וטופל בבית החולים על ידי הווטרינר של יחידת עוקץ ווטרינר נוסף. הוא עבר בדיקת אולטרסאונד ו-CT.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306200641' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פיצוץ המטען בג′נין' poster='' kid='1_uxf9k8di' duration='32']

אתמול נשמעו קריאות לצאת למבצע צבאי בצפון השומרון בעקבות האירוע הקשה אך גורמים במערכת הביטחון אותתו כי יש יותר אפקטיביות בשיטה הנוכחית של פעולות ממוקדות. שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול בשיחות פנימיות כי כרגע אין צורך במבצע, אך ישראל לא תהסס לצאת אליו אם תצטרך.

בינתיים, בג'נין מתכוננים לפעולה גדולה של צה"ל והנחת העבודה היא שמבצע הוא רק שאלה של זמן. בתוך כך, אחד מדוברי הג'יהאד האיסלאמי בעזה, דאוד שהאב, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי "מבצע חדש משמעו עוד פיצוץ של המצב, ואולי המצב הבא יכיל הפתעות שאף אחד לא יהיה מוכן אליהן. אנחנו מוכנים לעימות ואין לנו מה להפסיד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306200640' autoplay='0' credit='' desc='יידוי בקבוק התבערה על כוחות צה"ל' poster='' kid='1_kh6abokj' duration='5']

אתמול פרסם צה"ל תחקיר ראשוני של הפעילות במחנה הפליטים, שממנו עלה כי מסוק אפאצ'י שהשתתף באירוע ספג פגיעה בזנבו מקליעים. כמו כן, נאמר כי בצבא "ערוכים לפעולות נקם". עוד נמסר כי לא ידוע על בלתי-מעורבים שנפגעו וארבעה מבוקשים נעצרו.

לפי התחקיר , "הפעילות המעצרים החלה ב-04:00 והייתה מסוערבת. המעצר החל בצורה טובה וחלקה. המסוערבים לא נחשפו. כל הלוחמים שנפגעו מהמטען היו בתוך הפנתר, שהוא כלי כבד יותר מג'יפ. שבעה כלים נפגעו מהמטען ומהירי - והמבצע הפך מורכב וכלל חילוץ תחת אש". עוד נמסר כי במבצע לקח חלק מסוק אפאצ'י, שלאחר נחיתתו זוהו פגיעות של קליעים בזנבו: "מה שמראה על חתירה למגע ושותפות בקרב".

מסוק מעל ג'נין
מסוק מעל ג'נין | צילום: רויטרס

עוד הוסיפו בצבא, כי "המטען שהתפוצץ הוא מטען מקומי מייצור עצמי. היינו בלא מעט אירועי מטענים. לא צריך לשאול איך זה קורה, אלא איך זה לא קרה עד עכשיו. אנשי המקצוע ואנשי המודיעין ינתחו את המטען. נבדק האם המטען הונח מבעוד מועד או שמא הונח הבוקר".