קצין בכיר על הפעילות בג'נין: "החוליה הזו פצצה מתקתקת"

בהתייחס לפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים אמר הקצין כי "אם לא היינו פועלים הם היו פועלים, זו לא עוד חוליה". לגבי תגובה אפשרית ברצועה הוא הוסיף: "צה"ל ערוך לכל תרחיש גם בעזה, נחזק הגנה ונתגבר כוחות"

זמן צפייה: 02:45

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום (חמישי) לפעילות כוחות הביטחון בג'נין ואמר כי "החוליה הזו פצצה מתקתקת. אם לא היינו פועלים הם היו פועלים. צה"ל ערוך לכל תרחיש גם בעזה, נחזק הגנה ונתגבר כוחות".

פעולת כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין התפתחה הבוקר לחילופי אש כבדים. כוחות הביטחון הודיעו כי 6 מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי נהרגו בפעילות, לפי משרד הבריאות הפלסטיני תשעה פלסטינים נהרגו ולפחות 16 נפצעו, חלקם באורח קשה. נבדקות טענות על פגיעה באזרחית פלסטינית מבוגרת.

Whatsapp Image 2023 01 26 At 1
הפעילות בג'נין הבוקר | צילום: רויטרס

בתגובה לאירועים, הג'יהאד האסלאמי הודיע למתווכים המצריים כי ישראל תישא באחריות להשלכות התוקפנות שלה על מחנה הפליטים ג'נין, כך לפי דיווח ברשת אל ג'זירה. בצה"ל נערכים לאפשרות של ירי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי מרצועת עזה לעבר ישראל.

על המחבלים שחוסלו אמר הקצין כי "זו חוליית גאפ שכבר ביצעה פיגועים ועמדה לבצע פיגועים נוספים, גם בעורף ישראל. היה חשוב וקריטי לסכל אותה. אין ערי מקלט ביהודה ושומרון שבהן המחבלים מוגנים". הקצין הוסיף לגבי תגובה אפשרית כי "צה"ל ערוך לכל תרחיש גם בעזה, נחזק הגנה ונתגבר כוחות".

Whatsapp Image 2023 01 26 At 1
הפעילות בג'נין הבוקר | צילום: רויטרס

"אם לא היינו באש סלקטיבית ומתונה היינו עם הרוגים פלסטינים נוספים, החלופה היתה סחרור גדול בהרבה". במהלך הפעילות נהרגו 6 מחבלים, ולפי משרד הבריאות הפלסטיני נהרגו 9 בני אדם בסך הכול. "נמשיך לפעול גם בקסבה של שכם וגם במחנה הפליטים בג'נין. אני כמובן לא שמח על כמות הנפגעים וכיוון שהיה איום גדול - יש מספר נפגעים גדול".

הקצין אף תיאר את מהלך המבצע: "הסתיימה פעילות של 3 שעות שכללה כוחות של שב"כ ימ"מ מג"ב מגלן וחרוב. הפעולה בלב מחנה הפליטים ג'נין נגד תשתית הג'יהאד האסלאמי. אין מקום שאנחנו חוששים לפעול בו. המחבלים חסמו בבריקדות את כל המחנה והפעילו אזעקה. פרצנו את הבריקדות עם שופלים. החמושים ניסו לברוח, ירו מתוך המבנה, השתמשנו במטענים, פצצות וטילי נ"ט ושניים מהמבוקשים נורו".

Whatsapp Image 2023 01 26 At 1
הפעילות בג'נין הבוקר | צילום: רויטרס

על פי הודעה משותפת של שב"כ וצה"ל, המבוקשים שנוטרלו הם פעילי הג'יהאד האסלאמי שהיו מעורבים "בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים". במהלך הפעילות הלוחמים כיתרו את המבנה שבו שהו המבוקשים, שניים מהם זוהו כאשר ניסו לברוח והכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. מבוקש נוסף ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום.

Whatsapp Image 2023 01 26 At 1
הפעילות בג'נין הבוקר | צילום: רויטרס

מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח' התייחס גם הוא לפעילות והוסיף: "בשבועות האחרונים היחידה פעלה יחד עם שב"כ לסכל פיגוע גדול שתוכנן בעורף. הלוחמים שלנו הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות בצורה סמויה ללב המחנה, הכוח פרק והתחילו חילופי אש עם המחבלים שהיו בבית. בהיתקלות הראשונה חוסלו 2 מחבלים, הכוח התנהל מול המחבלים בשיטת סיר לחץ, נורו טילים על הבית".

לטענת הפלסטינים, הכוח הראשון שנכנס למחנה הפליטים הגיע בתוך משאית חלב, ולפי הדיווחים במהלך חילופי האש זוהו שניים מההרוגים - עז א דין סליחאת וסאאב א זריקי. עוד טוענים הפלסטינים כי הצליחו להפיל רחפן צה"לי שנע מעל מחנה הפליטים.