צה"ל: "חמאס בלחץ, תקפנו שני מתחמים שבהם הסתתרו בכירים"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר כי "חמאס בלחץ כי הוא יודע מה הוא מסתיר.המערך התת-קרקעי שלו נפגע קשות" מוקדם יותר אמרו בצבא כי "יש מידע שמצביע על קשר מובהק בין פעילות חמאס בביה"ח לחטופים, נמצא מחשב עם תמונה של אורי מגידיש טרם חטיפתה". גלנט: "הושלם כיבוש מערב העיר עזה"

בקצרה:

היום ה-41 למלחמה: כמעט יומיים אחרי שצה"ל פשט על בית החולים שיפא, שר הביטחון גלנט הצהיר הערב (חמישי) כי נמצא בו מידע משמעותי הקשור לחטופים. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר: "חמאס בלחץ כי הוא יודע מה הוא מסתיר. בוצעו שתי תקיפות על מתחמים תת-קרקעיים - כולל זה של מח"ט צפון הרצועה. בחמאס מנסים להסתיר את תוצאות התקיפה. לא אוכל להרחיב מעבר לכך. ניתן לומר בוודאות כי מערך תת-הקרקע של חמאס נפגע קשה". הפלסטינים דיווחו כי הכוחות לקחו איתם מבית החולים לישראל גם גופות. צה"ל הודיע כי במבנה ליד שיפא אותרה גופתה של יהודית וייס, שנחטפה מבארי לעזה, - והוחזרה לישראל.

מוקדם יותר, חוליית חמאס שיצאה מחברון פתחה באש במחסום המנהרות שמדרום לירושלים, ובפיגוע הירי נפל רב"ט אברהם פטנה (20) מחיפה, לוחם במשטרה הצבאית. עוד שישה חיילים, שוטרים ומאבטחים נפצעו בינוני וקל. ברכב נמצאו רובים, אקדחים, גרזנים ואפילו תמרים שמעידים כי הם תכננו מסע טבח בבירה - כמו זה שהתחולל בדרום. חילופי האש בצפון והירי לדרום נמשכו גם היום "על אש קטנה". לאורך היום נרשמו כמה אזעקות צבע אדום בעוטף, וכן שיגורים של טילי נ"ט לעבר מוצבים ויישובים ישראליים. צה"ל תקף את חוליות הירי.

היום הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה קציני צה"ל שנפלו בקרבות בצפון הרצועה: סרן אסף מסטר (22) מקיבוץ בחן, מפקד מחלקה בגדוד 601 של עוצבת עקבות הברזל, סרן כפיר יצחקי פרנקו (22) מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד 52 של עוצבת עקבות הברזל, וסרן שלמה בִּן נון (22) מִמודיעין, סגן מפקד פלוגה בגדוד 202 של הצנחנים.

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שחמאס פתח במתקפת הפתע על ישראל, בהם 372 חללי צה"ל, 59 חללי משטרת ישראל ו-10 חללי שב"כ. הודעה נמסרה למשפחות של 239 חטופים. יותר מ-5,000 ישראלים נפצעו מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות בעזה עדכן על יותר מ-10 אלף הרוגים מתחילת המלחמה, בהם יותר מ-4,000 ילדים ו-2,000 נשים.

[timeline id="4334" name="חרבות ברזל - יום 41"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו.