חיילים הכו פלסטינים - והושעו. כוכבי: "לא ראויים להיות לוחמים"

שעות אחרי שפורסם בחדשות 13 תיעוד שבו נראים חיילים מגדוד 97 של נצח יהודה מכים פלסטינים במהלך סיור סמוך לרמאללה - הגיב רב-אלוף אביב כוכבי: "אירוע האלימות של הלוחמים הוא חמור ביותר, מעורר שאט נפש והוא בניגוד גמור לערכי צה"ל"

זמן צפייה: 02:31

שעות אחרי שפורסם בחדשות 13 התיעוד שבו נראים לוחמים מגדוד נצח יהודה מכים פלסטינים ליד רמאללה, הגיב הרמטכ"ל אביב כוכבי על האירוע ואמר כי הוא "חמור ביותר, מעורר שאט נפש והוא בניגוד גמור לערכי צה"ל".

מבירור ראשוני עולה שבמהלך פעילות מבצעית זוהה רכב חשוד. נוסע ברכב ופלסטיני נוסף עוכבו על ידי הלוחמים שנהגו באלימות והפעילו כוח כנגדם, שלא לצורך. יצוין כי בצה"ל היו מודעים לסרטון זה כשבוע והלוחמים הושעו בתחילת השבוע בעקבות תלונה שהגישו מפקדיהם במצ"ח.

כאמור, בסרטון - שהועלה על-ידי משתמש טיקטוק פלסטיני - נראים לוחמים מגדוד 97 של נצח יהודה שהיו בסיור כשהם מכים פלסטינים באזור טלמונים, מערבית לרמאללה. הרמטכ"ל אמר כי "הלוחמים באירוע אינם ראויים להיות לוחמים. האירוע יתוחקר ביסודיות על-ידי המפקדים וייחקר על-ידי המשטרה הצבאית. נמצה את הדין עם המעורבים. אין ולא יהיה מקום בצה"ל להתנהגות מסוג זה".

הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף
הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי. ארכיון | צילום: פלאש 90

התחקיר הראשוני הוצג למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. הלוחמים הושעו מתפקידם בגדוד ומכל תפקידי לחימה. בעקבות המקרה נפתחה חקירת המשטרה הצבאית, וממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית. התחקיר יוצג בהקדם לרמטכ"ל, שהנחה שהאירוע ולקחיו יופצו ויילמדו בכל הצבא.