בנט הציג: "תוכנית המצור על עזה עד לכניעת חמאס"

מצור על עזה, חניקת פעילי חמאס במנהרות וכיבוש רצועת ביטחון בתוך עזה עד לכניעת חמאס, פירוז הרצועה ושחרור החטופים. ראש הממשלה לשעבר בנט הציג הצעה לתוכנית פעולה ישראלית בנוגע למערכה בעזה

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בבית המשפט
בנט: "מתנגדים להתערבות פוליטית חיצונית" | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הציג היום (שבת) תוכנית למצור על חמאס, כיבוש הרצועה וחניקת פעילי הטרור במנהרות.


בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו פירט בנט את התוכנית: "מצור על עזה, חניקת פעילי חמאס במנהרות וכיבוש רצועת ביטחון בתוך עזה עד לכניעת חמאס, פירוז הרצועה ושחרור החטופים". לדבריו, על ישראל "לא לפעול בדרך שחמאס מצפה שנפעל ואליה התכונן". עוד אמר: "פרסום תוכנית המצור מפחיד ומלחיץ את מנהיגי חמאס ויהווה זרז להביא לתוצאות".

בנט הוסיף: "הנחות המוצא הן שחמאס הכין במשך 15 שנה מערכת מנהרות עצומה, מדינה תת-קרקעית, בדיוק נגד כניסת כוחות ישראלים. כשחמאס ביצע את השבת השחורה הוא ציפה בדיוק לתגובה קרקעית סטייל 'עופרת יצוקה' ושאר המבצעים. חמאס בונה על כך שניכנס לכל בונקר ולכל מנהרה בלחימה של פינצטה על מנת לגבות מאיתנו מחיר דמים יקר. איראן, חיזבאללה וחמאס מעוניינים שנשקיע כוחות רבים לעומק הרצועה כדי שיהיו לנו פחות כוחות פנויים למערכה נוספת, צפונית וגם יהודה ושומרון ועוד".

"חמאס רוצה שבמהלך הכניסה תהיה הסתבכות שלנו שתיאלץ אותנו לגרום נזק אגבי כבד של הרג ילדים עזתיים, כך שהעולם יכפה עלינו לעצור. חמאס הרחיק מן הסתם נכסים רבים, כולל הנהגה ומפקדים לדרום הרצועה, והשאיר בצפון הרצועה פעילים פשוטים להתקוטט איתנו. אסור לנו לפעול על-פי הציפייה של חמאס".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

עוד הוא פירט את שלבי תוכנית המצור על חמאס בצפון עזה: "להפתיע ולא להיכנס לעומק הרצועה כפי שחמאס מצפה שנעשה, אלא להטיל מצור מוחלט על צפון הרצועה, לייבש ולחנוק את מחבלי החמאס במנהרות עד שייאלצו לצאת; ליצור רצועת ביטחון חדשה בעומק של שני קילומטרים לתוך שטח הרצועה לאורך כל הגבול שלנו, רצועה קבועה - זאת באמצעות הפעלת כוח אש עצום וכוחות קרקעיים והנדסה; להפעיל בלי הרף כוח אש על חמאס בכל רחבי הרצועה, לפרק שכונה-שכונה מחמאס. אין צורך לצוד כל איש חמאס בתוך מחילה ומנהרה; תושבי עזה שוהים בחצי הדרומי של הרצועה או מחוץ לרצועה עד תום המלחמה: כשחמאס יתפרק מנשקו באופן חד-צדדי וישחרר את כל בני הערובה. זאת, כמובן, על-פי הדין הבינלאומי, כדי לשמור על חייהם.

"מדינות בעולם יכולות לקלוט את הפליטים —באופן זמני כמובן— עד לכניעת חמאס ולתום המלחמה. בין חצי שנה לחמש שנים", המשיך בנט. "בדרום הרצועה יש לאפשר מסדרונות הומניטריים ומים, אוכל ותרופות - כנדרש על-פי הדין הבינלאומי. לא לאפשר לאף טיפת דלק להיכנס לרצועה כולה. בלי דלק אין מנהרות כי אין אוורור ואין תאורה. כל טיפה שנכנסת לרצועה עוברת לחמאס. דלק=לחימה. לכן אף לא טיפה". שלב נוסף, לשיטת בנט, הוא "סבלנות אסטרטגית: לגרום לזמן החולף לפעול לטובתנו. יש לנו את כל הזמן שבעולם. לאחר פעולות קרקעיות ראשוניות, יש לשחרר הביתה כ-250 אלף מילואמניקים בהקדם, כדי לשחרר לחץ כלכלי-אזרחי, להחזיר את הכלכלה ואת החיים לסדרם. אסור לנו סתם להלחיץ את עצמנו באופן מלאכותי רק בגלל שגייסנו 350 אלף אנשי מילואים".

עוד לפי בנט, "אם סינוואר לא יתפרק מנשקו - הוא ייכנס להיסטוריה בתור מי שהרס את רצועת עזה והביא על עמו אסון היסטורי - מה שיפחית דרמטית את הסיכויים למעורבות חיזבאללה: אין להם טריגר ספציפי להיכנס למלחמה.; הכוחות של ישראל יישמרו רעננים ופנויים להכות בלבנון". ראש הממשלה לשעבר ציין סעיף של "קו הגנה מדיני בר קיימא: עד שהישראלים לא חוזרים הביתה גם העזתים לא חוזרים הביתה. כו-לם הולכים הביתה ביחד: בני ערובה ישראלים חוזרים הביתה לישראל, משפחות מעוטף עזה יחזרו רק עם היעלמות חמאס, וגם תושבי עזה יוכלו לחזור כי המלחמה נגמרה והסכנה לחייהם חלפה".