החזיק כסף שמקורו בטרור: מחבל ששוחרר בעסקת שליט יוחזר לכלא

נאאל ברגותי, שהורשע ברצח נהג האוטובוס יקואל מרדכי בשנת 1978 ושוחרר במסגרת העסקה לחילופי אסירים ב-2014, יוחזר לריצוי מאסר עולם ו-18 שנים נוספות לאחר שהפר את תנאי שחרורו והחזיק בסכום כסף רב - ביודעו שמקורו בארגון טרור

נאאל ברגותי, יוחזר לריצוי מאסר עולם
נאאל ברגותי, יוחזר לריצוי מאסר עולם | צילום: מתוך פייסבוק

הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש קיבלה היום (שלישי) את עמדת התביעה הצבאית וקבעה כי נאאל ברגותי רוצחו של נהג אוטובוס "דן", מרדכי יקואל, אשר שוחרר במסגרת עסקת שליט, יוחזר לריצוי מאסר עולם.

עניינו של ברגותי הובא בעבר בפני הוועדה וכן בפני ועדת העררים, אשר קבעו שתיהן כי הוא הפר את התנאים שנקבעו לשחרורו במסגרת עסקת חילופי האסירים, בכך שהחזיק בסכום כסף רב ביודעו שמקורו בארגון טרור, ועל כן הפר את תנאי שחרורו. בחודש מאי השנה הוסכם כי עניינו יובא מחדש בפני הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונה, שהייתה הארכעה הראשונה, נוכח הערות בית המשפט על כך שבפני ועדת העררים עמדה תשתית עובדתית רחבה מזו שהוצגה בפני הערכאה הראשונה.

היום כאמור הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש קיבלה את עמדת התביעה הצבאית, וקבעה כי קיימות די ראיות לפיהן נאאל ברגותי הפר את תנאי ההקלה בעונשו. בנסיבות אלה, הורתה הוועדה על ביטול ההקלה בעונש והחזרתו של ברגותי להמשך ריצוי מלוא תקופת המאסר הכוללת מאסר עולם ו-18 שנות מאסר נוספות.

ברגותי הורשע על-ידי בית המשפט הצבאי בשנת 1978 בכך שהיה חלק מחוליה, אשר השתייכה לארגון הפת"ח, במסגרתה ייצרו חבריה מטענים וניסו לבצע פיגועים. ביום 29 בינואר 1978 גרם יחד עם חברי החוליה למותו של נהג אוטובוס, דן יקואל מרדכי ז"ל. ברגותי נידון למאסר עולם ול-18 שנות מאסר נוספות. בשנת 2014, במסגרת עסקת שליט הוא שוחרר, על תנאי, מן המאסר.