שר החוץ של סוריה: "ישראל תשלם את המחיר במוקדם או במאוחר"

שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל אמש בסוריה בדמשק ובחלב: "ישראל משחקת באש ומביאה לכך שהמצב הביטחוני והצבאי באיזור נתון לפיצוץ. סוריה תעמוד איתן, תמשיך לעמוד איתן ולא תיסוג מעמדותיה. אל לישראל לשגות בחישוביה והיא משלה את עצמה אם היא חושבת שסוריה תשנה את עמדותיה"

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: רויטרס

משרד החוץ של סוריה ציטט בחשבון הטוויטר שלו היום (חמישי) את הודעתו של שר החוץ של סוריה, פייסל אל-מקדאד, בנוגע לתקיפות המיוחסות לישראל אמש בסוריה: "ישראל משחקת באש ומביאה לכך שהמצב הביטחוני והצבאי באיזור נתון לפיצוץ. סוריה בשום פנים ואופן לא תשקוט במסגרת המאבק בתוקפנויות של ישראל והישראלים ישלמו את המחיר במוקדם או במאוחר.

"סוריה תעמוד איתן, תמשיך לעמוד איתן ולא תיסוג מעמדותיה. אל לישראל לשגות בחישוביה והיא משלה את עצמה אם היא חושבת שסוריה תשנה את עמדותיה. על ארה"ב ועל מדינות המערב לשאת באחריות על כך שהן מעודדות את ישראל להמשיך בתוקפנות שלה ולהמשיך באיום שלה על שלום וביטחון האזור והעולם".

פייסל אל-מקדאד, שר החוץ הסורי, סורי
שר החוץ הסורי פייסל אל-מקדאד | צילום: רוטרס

הודעתו של אל-מקדאד מגיעה לאחר שאמש דיווחו כלי תקשורת בסוריה על הפעלת מערכות ההגנה בשמי העיר חלב שבצפון-מערב המדינה, שבמסגרתם נמסר על "שמיעת הדי פיצוצים בשמי העיר חלב". זמן קצר לאחר מכן פרסם צבא סוריה הודעה רשמית שלפיה "בסביבות השעה 20:00 ביצעה ישראל מתקפת טילים נגד נמל-התעופה הבינלאומי של חלב - תקיפה אשר גרמה לנזק לרכוש בנמל התעופה".

התקיפה הגיעה כשעתיים אחרי שיחת ביידן-לפיד. כשעה לאחר מכן דווח על תקיפה גם בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.. הטלוויזיה הרשמית של סוריה פרסמה הודעה שבה נאמר: "ההגנה האווירית של סוריה בולמת מתקפה ישראלית נגד מטרות בפאתי דמשק".

אתר החדשות הסורי המזוהה עם האופוזיציה הסורית והעוקב אחר הנעשה בבירה דמשק, "קול הבירה", מדווח כי ישראל תקפה מטרות באיזור השליטה של דיביזיה מספר 1 של צבא סוריה ליד העיר אל-כיסווה שבמערב דמשק, וזאת באמצעות שלוש תקיפות. ערוץ אל-ערבייה הסעודי דיווח כי ישראל תקפה בדרום דמשק ובנמל-התעופה של חלב נשק איראני. כמו כן, המרכז הסורי לזכויות אדם מסר לערוץ אל-חדת' הסעודי כי ארבעה טילים פגעו בתוך נמל-התעופה של חלב ובאזור הסמוך לנמל התעופה. עוד נמסר מהמרכז הסורי לזכויות אדם, כי כל ארבעת הטילים פגעו במטרות וכי ההגנה האווירית הסורית לא בלמה אף טיל.

צבא סוריה פרסם גם הודעה לגבי התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק: "בסביבות השעה 21:18 ביצעה ישראל תוקפנות אווירית באמצעות מספר טילים שנורו מאזור הכינרת שפגעו במספר מטרות בדרום-מזרח דמשק. מערכות ההגנה האוויריות שלנו בלמו את הטילים, יירטו חלק מהם והתקיפה גרמו לנזק לרכוש".

בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דווח מפי מקורות בנמל התעופה של חלב: "במתקפה האווירית של ישראל נגד נמל התעופה של חלב נפגעו 300 המטרים האחרונים של המסלול המערבי. פגיעה זו במסלול מונעת טיסות אזרחיות ורגילות. התקיפה נגד נמל התעופה של חלב דומה למתקפה של ישראל נגד נמל התעופה של דמשק לפני כחודשיים".