כיבוש שכונות ופשיטות ממוקדות: איך תראה הלחימה לאחר החילוץ?

צה"ל טרם כבש באופן מלא את נוסייראת שבמרכז הרצועה, ממנה חולצו החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב, וגם את מרכז ומערב העיר רפיח - כשההנחה היא שמוחזקים באזורים אלו חטופים חיים. כעת הצבא נערך להמשך הלחימה באזורים אלו, ועם קבלת החלטה מדינית - לכיבושם

זמן צפייה: 01:05

מחנה הפליטים נוסייראת ודיר אל-בלח הם מקומות שטרם נכבשו באופן מלא על-ידי כוחות צה"ל, והפעולה במרכז רצועת עזה מוקדם יותר היום (שבת) הייתה מעטפת למבצע חילוצם של ארבעת החטופים מלב מחנה הפליטים נוסייראת - נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב.

מבצע החילוץ הותיר הרס רב במרכז מחנה הפליטים עקב חגורת האש שהפעיל צה"ל מהאוויר והים בכדי לאפשר את היתכנות המבצע, אך צה"ל טרם סיים לפעול במקום - ועל-פי ההערכות, עדיין נמצאים במחנה הפליטים חטופים ישראלים חיים.

כמו כן, ייתכן כי בפני הצבא עוד לחימה של שבועות ארוכים בתוך רצועת עזה לפני שיהיה אפשרי להגיע לנקודה בה הלחימה תוכל לעבור לפשיטות ממוקדות פנימה והחוצה, כמו גם התייתרות הצורך להחזיק כוחות משמעותיים בתוך הרצועה.

נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ושלומי זיו
נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ושלומי זיו | צילום: דובר צה"ל
נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב הבניין בנוסייראת בו הוחזקו החטופים
הבניין בנוסייראת בו הוחזקו החטופים

לפי שעה, ישראל השיגה כיתור מלא של רצועת עזה מבחינה קרקעית. ישראל שולטת בכל הפתחים היבשתיים של הרצועה, וכמובן שולטת גם בים. כוחות צה"ל טרם השלימו את הפעולה הקרקעית ברפיח שבדרום הרצועה, ובייחוד במרכז ומערב העיר, שעל-פי ההערכות, גם באזור זה מוחזקים חטופים חיים. אלו אזורים שכוחות צה"ל טרם פעלו בהם, אך ייתכן כי בקרוב תתקבל החלטה מהדרג המדיני לתת לצבא את הפקודה לכבוש גם את אזורים אלו.