סוריה: "ישראל תקפה בנמלי התעופה בחלב ובדמשק"

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי מערכות ההגנה בשמי חלב שבצפון-מערב המדינה הופעלו. זמן קצר לאחר מכן הודיע צבא סוריה כי "ישראל תקפה באמצעות טילים את נמל התעופה הבינלאומי בחלב. התקיפה גרמה נזק לרכוש". זמן קצר לאחר מכן דווח על תקיפה בנמה"ת בדמשק

זמן צפייה: 00:42

כלי תקשורת בסוריה מדווחים הערב (רביעי) על הפעלת מערכות ההגנה בשמי העיר חלב שבצפון-מערב המדינה. לפי הדיווחים, הפרטים נמצאים בבדיקה. בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה נמסר על "שמיעת הדי פיצוצים בשמי העיר חלב. נסיבות הפיצוצים נחקרות". צבא סוריה פרסם הודעה רשמית שלפיה "בסביבות השעה 20:00 ביצעה ישראל מתקפת טילים נגד נמל-התעופה הבינלאומי של חלב - תקיפה אשר גרמה לנזק לרכוש בנמל התעופה". התקיפה מגיעה כשעתיים אחרי שיחת ביידן-לפיד. כשעה לאחר מכן דווח על תקיפה גם בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק.. הטלוויזיה הרשמית של סוריה פרסמה הודעה שבה נאמר: "ההגנה האווירית של סוריה בולמת מתקפה ישראלית נגד מטרות בפאתי דמשק".

אתר החדשות הסורי המזוהה עם האופוזיציה הסורית והעוקב אחר הנעשה בבירה דמשק, "קול הבירה", מדווח כי ישראל תקפה מטרות באיזור השליטה של דיביזיה מספר 1 של צבא סוריה ליד העיר אל-כיסווה שבמערב דמשק, וזאת באמצעות שלוש תקיפות. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח כי ישראל תקפה בדרום דמשק ובנמל-התעופה של חלב נשק איראני. כמו כן, המרכז הסורי לזכויות אדם מסר לערוץ אל-חדת' הסעודי כי ארבעה טילים פגעו בתוך נמל-התעופה של חלב ובאזור הסמוך לנמל התעופה. עוד נמסר מהמרכז הסורי לזכויות אדם, כי כל ארבעת הטילים פגעו במטרות וכי ההגנה האווירית הסורית לא בלמה אף טיל.

צבא סוריה פרסם גם הודעה לגבי התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק: "בסביבות השעה 21:18 ביצעה ישראל תוקפנות אווירית באמצעות מספר טילים שנורו מאזור הכינרת שפגעו במספר מטרות בדרום-מזרח דמשק. מערכות ההגנה האוויריות שלנו בלמו את הטילים, יירטו חלק מהם והתקיפה גרמו לנזק לרכוש".

בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דווח מפי מקורות בנמל התעופה של חלב: "במתקפה האווירית של ישראל נגד נמל התעופה של חלב נפגעו 300 המטרים האחרונים של המסלול המערבי. פגיעה זו במסלול מונעת טיסות אזרחיות ורגילות. התקיפה נגד נמל התעופה של חלב דומה למתקפה של ישראל נגד נמל התעופה של דמשק לפני כחודשיים".

בשבוע שעבר, ביום חמישי, דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה SANA גם כן כי מערכות ההגנה האוויריות הגיבו ל"מטרות עוינות" בשמי העיר מסייאף שבמערב סוריה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל בטרטוס פגעה במשלוח נשק שיועד לחיזבאללה וכי התקיפות במסייאף כוונו נגד המרכז למחקרים מדעיים באזור. לפי דיווחים בסוריה, שני אזרחים נפצעו.

סוכנות הידיעות הסורית ציטטה מקור צבאי סורי שאמר: "אמצעי ההגנה אווירית שלנו פעלו היום בסביבות השעה 19:15 כנגד תוקפנות אווירית ישראלית מכיוון הים דרום מערבית למחוז טרטוס. רוב הטילים יורטו. הטילים נורו לעבר הערים חמאה וטרטוס והתוקפנות גרמה לפציעת שני אזרחים, לנזקים ברכוש ולשריפות בחלק ממקומות התקיפה".