החשד - חיילי צה"ל: ישראלים נעצרו בשדה התעופה בבלארוס

שני ישראלים נעצרו במינסק כשהגיעו לבידוק דרכונים, לאחר שבחיפוש שנערך בטלפון שלהם נמצאו תמונות של חיילי צה"ל. לדברי השניים, הם לא קיבלו מזון עד שנפגשו עם נציגה מהקונסוליה הישראלית. אחד העצורים: "חיפשו לנו בטלפונים עד שמצאו תמונות של חיילים - ואז עצרו אותנו"

זמן צפייה: 02:27

שני ישראלים נעצרו בשדה התעופה במינסק, בירת בלארוס, לאחר שנחשדו כחיילי צה"ל - כך דווח הערב (שישי) בתוכנית "זמן שישי". לאחר שהשניים נחתו והגיעו לבידוק הדרכונים, קצין מקומי החרים את הטלפונים הניידים שלהם וערך בו חיפוש, בו איתר תמונות של חיילי צה"ל במילואים. על אף שהשניים כלל לא היו המצולמים בתמונות, הקצין החרים את הטלפונים שלהם והעביר אותם למעצר.

הישראלים נותרו במעצר עד שנציגה מהקונסוליה הישראלית הגיעה לבקר אותם והביאה להם מזון, לאחר שלטענתם הם נותרו ללא אוכל במשך זמן רב. אחד מהישראלים שנעצרו סיפר: "הגענו לבדיקת הדרכונים ושם החליטו שמעכבים אותנו בגלל שהיו לנו דרכונים ישראלים. לקחו מאתנו את הטלפונים ואחד הקצינים עבר על כל התמונות - עד שהוא מצא תמונות של כמה חיילי מילואים. למרות שזה לא היו אנחנו, הוא עיכב אותנו ושלח אותנו לתא מעצר".

אחד מחיילי המילואים בתמונות שאותרו בטלפונים של העצורים הוא עו"ד יהודה שושן, ששירת במילואים במשך חודשיים מאז החלה המלחמה. "האופנה הפוליטית בעולם נתונה למשבי רוח, אבל עם ישראל חי לנצח בכל מקום ובכל זמן", מסר שושן.

עו"ד יהודה שושן
עו"ד יהודה שושן

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "המקרה מוכר ומטופל, הקונסולית במינסק עומדת עם הישראלים בקשר ואף ביקרה אותם במתקן מסורבי הכניסה (סיפקה להם מזון). המחלקה לישראלים בחו״ל עומדת בקשר עם מכרים בארץ".