צבא לבנון: "סירות נשק ישראליות חדרו שוב לשטח שלנו"

לאחר שבתחילת השבוע פרסם צבא לבנון הודעה לפיה ספינות ישראליות חדרו למים הטריטוריאליים הלבנון, כעת טוענים שם שוב כי בוצעה חדירה אתמול בשעות הבוקר, באזור הסמוך לראס נקורה ליד הגבול בין שתי המדינות. דובר צה"ל טען כי לא הייתה חדירה של הכוחות מעבר לגבול הימי

חיילי צה"ל על סירה בגבול לבנון
חיילי צה"ל על סירה בגבול לבנון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

צבא לבנון טען היום (שלישי) כי סירות נשק ישראליות חדרו אתמול בבוקר למים הטריטוריאליים של לבנון, באזור הסמוך לראס נקורה, ליד הגבול בין שתי המדינות, בפעם השנייה תוך פחות משבוע. בתגובה, דובר צה"ל טען כי לא הייתה חדירה של הכוחות מעבר לגבול הימי.

יצוין כי ביום ראשון, צבא לבנון טען כי ארבע ספינות ספינות מלחמה ישראליות חדרו למים הטריטוריאליים של לבנון למרחק של מאות מטרים למשך דקות ארוכות. זאת, כשלאחרונה הגיעו ישראל ולבנון להסכמות על הגבול הימי בין המדינות, שטרם הוכרזו באופן רשמי על ידי הממשל האמריקני.

חיילי צה''ל על סירה בגבול לבנון
חיילי צה''ל על סירה באזור גבול לבנון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מפקדת צבא לבנון פרסמה ביום ראשון כי יום קודם לכן, בשעה 15:00 חדרה ספינת מלחמה ישראליים למים הטריטוריאליים של לבנון למרחק של 333 מטר למשך עשר דקות, וב-15:55 חדרה ספינה למרחק של 370 מטר למשך 5 דקות. עוד נטען כי ספינה חדרה בשעה 17:13 למרחק של 203 מטר למשך 56 דקות, ובשעה 17:18 חדרה ספינה למרחק של 481 מטר למשל 25 דקות.

מאוחר יותר, מפקדת צבא לבנון פרסמה כי בשעה 21:45 הפר מל"ט ישראלי את המרחב האווירי של לבנון באזור העיירה אלוזאני למרחק של 700 מטר למשך רבע שעה, ולאחר מכן שב על עקבותיו. לדברי המפקדה, הנושא נבדק בתיאום עם כוחות האו"ם בלבנון.