לא מסתירים: מפגש פומבי של קצינים בכירים בצה"ל ובמצרים

במסגרת פגישה של הוועדה המשותפת לצה''ל וצבא מצרים חתמו הגורמים על תיקון להסכם שמסדיר את נוכחותם של כוחות מצרים באיזור רפיח. במהלך הפגישה לא הייתה התייחסות לסוגיית השבויים והנעדרים

נציגי הוועדה המשותפת
נציגי הוועדה המשותפת | צילום: דובר צה''ל

מפגש של הוועדה המשותפת לצה''ל וצבא ומצרים נערך אתמול (ראשון), ועל פי הודעת דובר צה''ל הגורמים דנו בסוגיות הדדיות בין הצבאות. בראש המשלחת מטעם צה"ל עמדו ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף אפי דפרין.

כמו כן, במהלך פגישת הוועדה, חתמו הגורמים על תיקון להסכם המסדיר את נוכחותם של כוחות משמר באזור רפיח לטובת הגברת האחיזה הביטחונית של צבא מצרים באזור זה והתיקון אושר על ידי הדרג המדיני. סוגיית השבויים והנעדרים לא עלתה במהלך הפגישה שהתקיימה.

ברקע הפגישה, מקורות מצרים מסרו ביום שישי שעבר מידע על גיבוש עסקת שבויים המקובלת על ארגון הטרור חמאס, וכי כל מה שנותר כדי להוציא אותה לפועל הוא "אור ירוק מישראל". לדבריהם, שלבי העסקה והמתווה שלה גובשו לאחר הפגישות האחרונות שקיימה המשלחת מקהיר עם הנהגת חמאס. כמו כן, אופן ביצו העסקה ופרטיה יוצעו בזמן הקרוב לראש הממשלה בנט ולבכירים ביטחוניים אחרים על ידי ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל.

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 13