הילד ששמר על קור רוח בזמן אזעקה באשקלון: "זה היה די מפחיד"

דניאל ברוטמן בן ה-10 שהה מחוץ לביתו בזמן שנשמעה אזעקת צבע אדום בעיר. הוא מייד נשכב על הארץ והגן על ראשו בעזרת ידיו - ואביו אלכס צילם את שהתרחש. "פעלתי כמו שתודרכתי בביה"ס"

זמן צפייה: 03:02

אזעקת "צבע אדום" תפסה את אלכס ברוטמן ואת בנו דניאל בן ה־10 כשהם נמצאים מחוץ לביתם, אך מוכנים לכל תרחיש: דניאל מיד השתטח על הרצפה וכיסה את ראשו בעזרת ידיו. בריאיון שנערך היום (שני) לתוכנית "שש - אמנון לוי", העיד דניאל כי "זה היה די מפחיד".

אלכס ודניאל, תושבי אשקלון, רגילים לאזעקות הנשמעות תדיר בעירם, אך בדרך כלל האזעקה נשמעת כשהם בביתם - והם מיד ניגשים לממ"ד. הפעם, האזעקה נשמעה כשהם סיירו בחנות בגדים במתחם "גלובוס סנטר" בעיר.

דניאל סיפר כי "זו פעם ראשונה שאני מחוץ לבית בזמן אזעקה. בכל פעם שהיו אזעקות תמיד הייתי בבית וידעתי שאני צריך ללכת לממ"ד. הפעם פעלתי כמו שתדרכו אותי בבית־הספר: לשכב על הרצפה עם הידיים על הראש".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גרמניה: רכב נסע לתוך קהל משתתפים בפסטיבל – "עשרות נפצעו"

מטפלת במרכז חוסן: "המצב לא נורמלי – אבל זה נורמלי לפחד"

מטחים כבדים לעבר העוטף; צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

אלכס ברוטמן ובנו משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה בעוטף
אלכס ברוטמן ובנו משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה בעוטף | צילום: חדשות 13

"שגרה עצובה" - וקבוצת תמיכה לתלמידי הכיתה בווטסאפ

אלכס סיפר, כי על אף שהתרגלו לאזעקות הנשמעות מדי פעם בפעם, מדובר במצב קבע עגום: "זו שגרה עצובה. אני לרוב לא נמצא בבית עם דניאל כשהאזעקה נשמעת, הפעם דווקא הייתי איתו - וראיתי את זה מקרוב". דניאל מסר כי "אני כבר די רגיל לזה. כשאני בבית, ההורים שלי מעירים אותי ואני הולך איתם לממ"ד, ולפעמים אני פשוט קם מהמיטה והולך לשם בכוחות עצמי. כשהייתי קטן יותר אפילו הייתי בשירותים בזמן אזעקה - אז פשוט סיימתי מהר ויצאתי לממ"ד".

אלכס ברוטמן ובנו דניאל בן ה־10, תושבי אשקלון
אלכס ברוטמן ובנו דניאל בן ה־10, תושבי אשקלון | צילום: חדשות 13

דניאל סיפר כי הוא לא חייב להישאר לבדו עם התחושות שהוא חווה: "אצלנו בכיתה, תמיד כשיש מצב חירום, יש לנו קבוצה כזו שבה אנו מעדכנים אחד את השני אם כולם מרגישים בסדר. בימים כאלה נשלחות בקבוצה כ־500 הודעות - זה קצת מעצבן, אבל רק ככה אפשר לדעת שבאמת אף אחד לא נפגע". עוד הוסיף דניאל כי "אנו מדברים שם על זה, כל אחד כותב: 'אני מוגן', 'אני פוחד' ו־'אני נכנס לממ"ד". אלכס סיכם כי הילדים בכיתה מאוד מגובשים ועוזרים זה לזה, במיוחד בזמן מתיחות: "אנו מארחים בביתנו ילדה שגרה בבית ללא ממ"ד, והיא תישאר אצלנו במשך כל היום".