דיווח ב"בלומברג": ישראל קיימה שיחות ביטחוניות עם סעודיה

סוכנות הידיעות האמריקנית דיווחה מפי מקורותיה, כי ממשלת ישראל החדשה קיימה שיחות ביטחוניות עם סעודיה, בגיבוי ובתיווך של ארצות הברית, וזאת - כדי לפתח קשרים צבאיים ומודיעיניים בין המדינות, נוכח הדאגה והחששות הגוברים שלהן מאיראן

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג" דיווחה אמש (שישי) מפי מקורותיה, כי ממשלת ישראל החדשה, תחת הובלתו והנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיימה שיחות ביטחוניות עם גורמים מטעם ממשלת סעודיה, בגיבוי ובתיווך של ארצות הברית, וזאת - כדי לפתח קשרים צבאיים ומודיעיניים בין המדינות, נוכח הדאגה והחששות הגוברים של הצדדים מאיראן וחתרניותה באזור.

לפני כמה ימים, חברות המועצה לשיתוף פעולה מפרצי, מדינות ה-GCC, עמן ניתן למנות את סעודיה, האמירויות, קטר, בחריין, עומאן וכווית, התכנסו למפגש משותף בבירת סעודיה ריאד, כדי לדון עם בכירים אמריקניים בתיאום ובשיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות.

כטב''מ מתאבד איראני מסוג שאהד-136 בשמי אודסה
איום משותף. כטב''מ מתאבד איראני מסוג שאהד-136 | צילום: רויטרס

בסיום המפגש, המדינות פרסמו הצהרה רשמית ובה גינו את איראן וטענו כי היא מהווה איום לביטחון האזורי. לפי הדיווח ב"בלומברג", הפגישות בין הגורמים מישראל וסעודיה התקיימו לקראת אותן שיחות ומפגשים שהתקיימו בימים האחרונים בריאד.

עוד צוין בסוכנות הידיעות "בלומברג" כי פגישה נוספת בין הצדדים צפויה להתקיים בקרוב בפראג, במקביל לוועידת מינכן לביטחון. ב"בלומברג" פנו למשרד ראש הממשלה, משרד החוץ וגם למשרד החוץ הסעודי - שם סירבו להתייחס לנושא.