הלוחמים שנפצעו בג'נין: "נורתה אש כבדה והושלכו עלינו מטענים"

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו במהלך פעילות כוחות הביטחון בג'נין. שבעה לוחמי צה"ל נפצעו, בהם אחד במצב קשה. רה"מ בנימין נתניהו, המפכ"ל שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ביקרו את הפצועים בבית החולים רמב"ם שבחיפה

זמן צפייה: 00:06

אחרי שעות של חילופי אש כבדים בג'נין, שבמסגרתם הופעל מטען לעבר כוח צה"ל והביא לפציעתם של שבעה לוחמים, בהם אחד במצב קשה, הגיעו אחר הצהריים (שני) המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן לבקר את הפצועים בבית החולים רמב"ם בחיפה. שבתאי אמר: "נכה קשות בכל מי שינסה לפגע בנו". משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי עלה לחמישה מניין ההרוגים, ו-66 נפצעו, כאשר לפחות עשרה מהם במצב קשה.

הכוחות הגיעו לג'נין לביצוע מעצרים, וחילופי האש התפתחו בין הלוחמים לבין חמושים פלסטינים, כשמטעני חבלה הופעלו אל עבר הכוחות ולפחות חמישה רכבים צה"ליים הושבתו. שני מחבלים נעצרו. בשעה זו מתבצע חילוץ הרכבים שנפגעו ונותרו מאוחר, ומדובר צה"ל נמסר כי הדבר עלול לקחת כמה שעות. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, משפחותיהם עודכנו. בנוסף, כלב של יחידת עוקץ נפצע גם הוא בפעילות, ופונה גם הוא לבית החולים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306191718' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_6fprhsl1' duration='21']

סמ"ר ב.ג ורס"מ ת.כ, שמשרתים כלוחמים בימ"ס מג"ב איו"ש אשר נפצעו בפעילות, ציינו בעת ביקור הבכירים ברמב"ם: "נותרה עלינו אש כבדה והושלכו לעברנו מטענים ממספר מוקדים. יחד עם הכוחות הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים. ברגע שהכוח נפגע אני ועוד חובש בכוח התחלנו לטפל בלוחמים ותוך זמםן קצר הגיעו אלינו פראמדיקים וכוחות נוספים. אנו נחושים להחלים ולחזור לחברים ולפעילות במהרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור הפצועים הפעילות בג'נין
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור הפצועים הפעילות בג'נין

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע גם הוא לבית החולים רמב"ם, ביקר את הפצועים והגיב על האירוע בג'נין: "המחויבות שלנו היא להילחם בטרור, ועל כך למדינת ישראל יש במה להתגאות. הלוחמים נתקלו במארב אש ופעלו באופן יוצא מן הכלל. אנחנו נמשיך להכות בטרור בעוצמה ונחישות. מרגש לראות כיצד הלוחמים מושיטים יד אחד לשני וכיצד פעלו בשטח לחלץ את חבריהם, שמגיעים מכל חלקי החברה הישראלית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור הפצועים מג'נין
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור הפצועים מג'נין

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מסר: "אני מאחל החלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש וללוחמי צה״ל שנפצעו בחילופי אש כבדים שהתנהלו במקום. כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור. אני מביע את הערכתי הרבה לכוחות הביטחון ומחזק את ידי הלוחמים. נמשיך בפעילות המשותפת יחד עם כלל גופי הביטחון ונגיע לחצר ביתו של כל מחבל שינסה לפגוע בביטחוננו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306191303' autoplay='0' credit='' desc='גלנט: "במאבק בטרור אין פשרות, נמשיך לנקוט גישה התקפית ויוזמת ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו"' poster='' kid='1_er2z6ekl' duration='97']

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לאירוע: "כוחות צה"ל ומג"ב ביצעו מעצר חשוב בג'נין. ביציאה התפתח קרב בעקבות עלייה של רכב ומטען. הכוחות לחמו באומץ ובקור רוח. כל הלוחמים הפצועים במצב יציב, לטרור לא יהיה מפלט, לא בג'נין ולא בעזה ולא בשום מקום אחר. אנחנו נעשה כל מאמץ לאפשר חיים תקינים לאוכלוסייה הפלסטינית. מצד אחד לחימה ללא פשרות בכל מחבל - ומצד שני יחס אחר לכל מי שאינו מעורב".

עוד אמר השר: "ראשית אני רוצה לשלוח מכאן איחולי החלמה מהירה לפצועים בפעילות בג'נין. בשעות האחרונות פעלו כוחות צה"ל למעצר מחבלים בעיר ג'נין. הפעולה שהתבצעה הלילה מצטרפת לעשרות מבצעים בהם לוחמי צה"ל, מג"ב ושב"כ הפגינו אומץ לב תחת אש כבדה, תוך חתירה למגע והשלימו את משימתם באופן מלא. במאבק בטרור אין פשרות, נמשיך לנקוט גישה התקפית ויוזמת. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונכה את גורמי הטרור בכל מקום בו ימצאו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306191144' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פגיעת הרכב הצה"לי בג′נין' poster='' kid='1_4e3ixztz' duration='43']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מחזק את כוחות הביטחון, ימ"ס, צה"ל ומג"ב, אשר סיכנו את חייהם ונלחמו בג'נין מול מחבלים שפלים במשך שעות. עלינו להפגין נחישות מול האויב. בתוך כך, מתפלל להחלמת הלוחמים הפצועים, עם ישראל כולו מאחוריכם".

מסוק צה''לי בשמי ג'נין
מסוק צה''לי בשמי ג'נין | צילום: רויטרס
פעילות כוחות צה''ל בג'נין
פעילות כוחות צה''ל בג'נין | צילום: רויטרס

האירוע התחיל כשלוחמי יחידת המסתערבים של איו"ש נכנסו לג'נין לאור ידיעה של השב"כ על שני מבוקשים שתכננו להוציא פיגוע, כשבין היתר לאחר ביצוע המעצר מחבלים מפוצצים מטען גדול על ג'יפ ממוגן, שכנראה חודר אותו. הם מתכננים את המארב ביציאה של הלוחמים ומפוצצים עליהם את המטען. בצעד חריג, צה"ל אף הפעיל מסוקי קרב מסוג אפאצ'י בשמי ג'נין על מנת לאפשר פינוי פצועים מהמקום.

על פי דיווחים פלסטינים, חמשת ההרוגים בפעולת צה"ל הם אחמד יוסף סקר, ח'אלד עסאעסה, אחמד דראע'מה, קסאם אבו סריה וקייס מג'די ג'בארין, כאשר שני האחרונים ברשימה הם פעילי ג'יהאד איסלאמי.

דובר חמאס חאזם קאסם מסר: "התנגדות בגדה היא איתנה וחזקה, והכיבוש רחוק מלנצח בקרב נגד ההתנגדות בג'נין, מה שקרה היום מוכיח פעם נוספת שהיא בלתי מנוצחת". גם בכיר הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "מלחמה אכזרית ופתוחה כנגד העם הפלסטיני, מדינית, ביטחונית וכלכלית מצד כוחות הכיבוש. אנו בעיצומו של קרב מקיף בכל החזיתות המחייב את אחדות עמנו מול התוקפנות הזו וכן החלטות חסרות תקדים שיש לקבל בישיבת הנהגת החירום בראשות הנשיא אבו מאזן".