בתקיפה אווירית: שלושה מבניו של אסמאעיל הנייה חוסלו בעזה

צה"ל אישר כי שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חוסלו בתקיפה על רכב במחנה הפליטים שאטי, בדרכם לביצוע פעילות טרור במרכז הרצועה. לפי הדיווחים, בתקיפה נהרגו גם שלושה מנכדיו. הנייה הגיב: "מודה לאל על הכבוד הגדול במות הקדושים, הדם של הבנים שלי לא יותר יקר מהדם של העם הפלסטיני"

זמן צפייה: 05:18

שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה חוסלו היום (רביעי), בתקיפה אווירית על רכב במחנה הפליטים שאטי הסמוך לעיר עזה. מטוסי קרב תקפו בהכוונת אגף המודיעין ושב"כ את הרכב בו שהו אמיר הנייה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, ומחמד וחאזם הנייה, שהיו פעילים צבאיים בארגון הטרור. בתחנת הרדיו של חמאס, "קול אל-אקצא", דווח כי שלושה מנכדיו של הנייה נהרגו גם כן בתקיפה זו.

שלושת בניו של הנייה זוהו והופללו כפעילים של הזרוע הצבאית של חמאס שעסקו בעיקר בהעברת כספים, ולפי דובר צה"ל, היו בדרכם לפעילות טרור במרכז הרצועה. התקיפה לא עלתה לאישור הדרג המדיני - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא אישרו את חיסול הרכב, אלא הדרג הצבאי בלבד, ובפרט הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, כיוון שהמחוסלים הופללו כפעילי טרור. מקורות פלסטיניים מסרו לחדשות 13 כי בני משפחתו של הנייה ירדו למחתרת - מחשש לחיסול.

זמן קצר אחרי הדיווחים על מות בניו ונכדיו אמר הנייה בריאיון טלפוני לאל-ג'זירה: "אני מודה לאל על הכבוד הגדול שנתן על מות הקדושים של שלושת הילדים ושל חלק מהנכדים, אשר הצטרפו לעוד מבני משפחתי שכבר העניקה 60 שהידים. היום הצטרפו חאזם, אמיר ומוחמד לקבוצה של כבוד מות הקדושים. בעזרת דם השהידים והפצועים נייצר עתיד, עצמאות וחירות לעם שלנו. קיבלתי את הידיעה על כך שהאוייב תקף רכב בו נמצאו בניי ביחד עם הנכדים במהלך ביקור פצועים באחד מבתי-החולים בדוחה".

"לאחר שישראל נכשלה בזירת המערכה היא רוצה לקחת את מה שלא הצליחה לקחת באמצעות שולחן המו"מ, ואמרנו כבר בבירור שכל עוד מה שנלקח בהרג, בהרס ובמעשי טבח - לא יילקח על שולחן המו"מ. אני אומר באופן ברור לארה"ב, למתווכות ולאויב הציוני כי לא נוותר על העקרונות שלנו, ואם האויב הציוני חושב שהפגיעה בבנים שלי בשיא המו"מ ולפני שהועברה תגובת חמאס תביא לכך שחמאס ישנה את עמדתו, אז הוא טועה. הדם של הבנים שלי לא יותר יקר מהדם של העם הפלסטיני. הדם של כל עזה הוא אחד וכל השהידים בעזה הם הבנים שלי".

חאזם, אמיר ומוחמד הנייה, בניו של מנהיג חמאס שחוסלו בעזה
חאזם, אמיר ומוחמד הנייה, בניו של מנהיג חמאס שחוסלו בעזה

למנהיג חמאס בן ה-62, המתגורר בקטר, יש 13 ילדים, חלקם מתגוררים ברצועת עזה וחלקם במדינת המפרץ. הוא משמש כראש הלשכה המדינית של חמאס החל מחודש מאי 2017, אז החליף בתפקיד את ח'אלד משעל. קודם לכן כיהן הנייה כראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ולאחר ההפיכה ברצועת עזה המשיך לכהן כראש ממשלת חמאס ברצועה.

אסאמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס
אסאמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס | צילום: רויטרס

להנייה שני אחים ושמונה אחיות, מתוכן שלוש נישאו לבדואים ישראלים, והן בעלות אזרחות ישראלית ומתגוררות בתל שבע שבנגב. בתחילת החודש נעצרה אחת מאחיותיו, סבאח עבד אל-אסלאם הנייה בת ה-57, בחשד להסתה לטרור ומגע עם סוכן זר.