הג'יהאד האיסלאמי הודיע: מתכוונים לשחרר שני חטופים

ארגון הטרור טען כי בכוונתו לשחרר מסיבות הומניטריות את חנה קציר בת ה-77 ויגיל יעקב בן ה-13, שנחטפו מקיבוץ ניר עוז. סרטון בו מופיעים השניים, המהווה אות חיים ראשון מכיוונם מאז 7 באוקטובר, פורסם על ידי הג'יהאד האיסלאמי מוקדם יותר הערב. גורמים ישראלים רשמיים טרם התייחסו לדברים

זמן צפייה: 02:58

ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הודיע הערב (חמישי) כי הוא מוכן לשחרר שני חטופים ישראלים המוחזקים על ידו "מסיבות הומניטריות". השניים הם חנה קציר בת ה-77 ויגיל יעקב בן ה-13, שנחטפו שניהם מקיבוץ ניר עוז. הסרטון מהווה אות חיים ראשון מכיוונם מאז 7 באוקטובר, ועל פי דובר הג'יהאד הם זוכים להשתחרר מכיוון שמחבלי הארגון "לא יכולים להעניק להם את השירותים הרפואיים הדרושים להם".

אימו של יגיל, רננה גומא יעקב, סיפרה אחרי חטיפתו כי בנה סובל מאלרגיה קשה לבוטנים והדבר מסכן את חייו. לאחר שנפגשה שלשום בלונדון עם שגריר קטר בבריטניה, רננה סיפרה בריאיון לחדשות 13: "הקטרים אמרו שהם עושים מה שהם יכולים כדי להחזיר אותם, הלוואי שמדינת ישראל הייתה נותנת לנו תחושה של אכפתיות כמו שהקטרים נותנים".

יגיל נחטף יחד עם אחיו אור בן ה-16, אביו יאיר ובת זוגו של האב מירב טל. חנה קציר נחטפה לעזה יחד עם בנה אלעד, לאחר שבעלה בן ה-79 נרצח בביתם.

יגיל יעקב
יגיל יעקב
חנה קציר
חנה קציר

לאחר פרסום הסרטון, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הגיב: "לבקשת משפחת יעקב ומשפחת קציר, התקשורת מתבקשת שלא לשדר את הסרטון שפרסם חמאס כמו כן, לבקשת המשפחות, התקשורת מתבקשת שלא לנסות ליצור קשר עם בני המשפחה בשלב הזה ולכבד את פרטיותם".

בריאיון שקיים לפני זמן קצר בערוץ אל-ג'זירה, סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי אמר: "הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הודיע לפני זמן קצר כי היא מוכנה לשחרר נער ואישה העצורים אצלם ומסרו כי הם יהיו מוכנים לשחרר אותם כשהתנאים בשטח יאפשרו זאת".

עגלה ריקה שהוצבה מחוץ לביתו של גלנט
עגלה ריקה שהוצבה מחוץ לביתו של גלנט | צילום: רונית פורת

בתוך כך, הערב נערכת בתל אביב עצרת המונים מול מטה הצלב האדום בעיר, בהשתתפות בני משפחות החטופים ואלפי רופאים ורופאות. במקביל מתקיימות הפגנות מחוץ לבתיהם של שרים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני ברחבי הארץ, בדרישה לשחרור הילדים שנחטפו - תחת הכותרת "שרים שיר ערש לילדים החטופים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311092001' autoplay='0' credit='' desc='הקראת שמות הילדים החטופים מחוץ לביתו של גלנט בעמיקם' poster='' kid='1_oy2ksgqr' duration='120']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311092110' autoplay='0' credit='רונית פורת' desc=' אילן, הבת של אביבה וקית′ סיגל שנחטפו, נואמת מחוץ לביתו של גלנט' poster='' kid='1_jsjr9nwo' duration='146']

"כבר 34 ימים ולא רואים את הסוף. הבת והנכדים שלי נמצאים בשבי אצל פסיכופטים ובלב שדה הקרב, אני מפחד שאני לא אראה אותם יותר", אמר בהפגנה משה לוטם, אבא של הגר וסבא של עפרי, יובל ואוריה שנמצאים בשבי החמאס, "אנחנו לא צריכים הצהרות, אנחנו רוצים מעשים. הממשלה חייבת לקחת אחריות ולהחזיר אותם עכשיו - זו המשימה החשובה ביותר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311092115' autoplay='0' credit='' desc='גדעון סער עם מפגינים מחוץ לביתו בת"א' poster='' kid='1_0bkhr9e1' duration='214']

מייצג בעצרת להחזרת הילדים החטופים
מייצג בעצרת להחזרת הילדים החטופים
מייצג לשחרור החטופים

המשפחות הציבו מול בתי שרי ושרות הקבינט עריסות תינוק ומיטות ילדים ריקות, כשברקע הושמעו הקלטות של קולות הילדים החטופים, שירי ילדים והונפו שלטים עם תמונותיהם יחד עם הכיתוב 'אין ניצחון בלי החזרת החטופים'.

על פי המארגנים, המיצג התקיים מול בתיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, יואב גלנט בעמיקם, בני גנץ בראש העין, אמיר אוחנה בתל אביב, גילה גמליאל בתל אביב, יואב קיש בהוד השרון, גדעון סער בתל אביב , יריב לוין בירושלים, אריה דרעי בירושלים, דני דנון ברעננה, ישראל כץ בכפר אחים ומירב רגב בראש העין.