צעיר מהנגב נאשם בתמיכה בדאע"ש: "התאמן בהטלת חומרי נפץ מרחפן"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד בלאל אבו רקייק, תושב תל שבע בן 20, בגין תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור. "תכנן למכור חומר נפץ בייצור עצמי כדי לממן את נסיעתו המתוכננת לסוריה"

זמן צפייה: 00:19

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד בלאל אבו רקייק, תושב תל שבע בן 20, בגין תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור דאע"ש וניסיון להצטרף ללחימה בסוריה. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

בחיפוש בביתו המשטרה והשב"כ איתרו פרטי לבוש רבים המזוהים עם דאע"ש, משקפות, אקדחי כדוריות, אפוד, ברכיות ורחפן כאשר מחקירת המשטרה עלה כי רצה להתאמן ככל הנראה בהטלת "חומרי נפץ" על יעדים מדומים, והוא נעצר לפני כחודש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"השתתף בחפירת מנהרה": כתב אישום נגד פעיל ג'יהאד האסלאמי

"הרגשתי שאני ערפד": כתב אישום יוגש נגד דוקר בן ה-6 ברחובות

"הצית שלושה בתי כנסת": כתב אישום הוגש נגד תושב ראש העין

פריטים שנמצאו בביתו של החשוד
פריטים שנמצאו בביתו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה

"במטרה להזדהות עם דאע"ש, נהג אבו רקייק לשמוע שירים המשבחים את הארגון, לקרוא פוסטים וחדשות אודותיו, בין היתר בנושא המלחמה שניהל דאע"ש בסוריה, סומליה, עיראק ובפיגועים אותם ביצע במדינות אלה", נכתב בכתב האישום. "כמו כן, רכש הנאשם, באמצעות האינטרנט, מדי צבא הדומים לאלה של פעילי דאע"ש ובאופן יומיומי לבש את המדים ואת הכפפות, התהלך מחוץ לביתו במדים, נכנס לבוש כך למסגד, הצטלם עם המדים ופרסם את התמונות בפייסבוק".

משקפות ואקדחים שנמצאו בביתו של החשוד
משקפות ואקדחים שנמצאו בביתו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה

עוד עולה מכתב האישום כי אבו רקייק עיין באינטרנט בפרטי ההצטרפות לדאע"ש, ואף תכנן למכור חומר נפץ בייצור עצמי כדי לממן את נסיעתו המתוכננת לסוריה. "לצורך מימוש החלטתו, נכנס הנאשם לאתרים שונים באינטרנט, חיפש מידע אודות ייצור פצצות וחומרי נפץ, צפה בסרטונים המתארים את הליך הייצור של חומרי נפץ ובהמשך רכש בקבוק מי חמצן, חומצת מלח ונייר כסף וניסה לייצר בביתו חומר נפץ", כך לי כתב האישום.

פריטים שנמצאו בביתו של החשוד
פריטים שנמצאו בביתו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד שני תושבי העיר טמרה שבצפון הארץ, עלי ערמוש (27) ואמין יאסין (22), בגין רצון לבצע פיגוע בשם דאע"ש. על פי כתב האישום, השניים שוחחו על רצונם לפוצץ מכונית תופת במרכז עיר יהודית בישראל. עוד עולה כי השניים קשרו קשר לרצוח את בן דודתו של אמין, ששירת בעבר כחייל בצבא ארצות הברית והשתתף בהרג מוסלמים במסגרת שירותו הצבאי באפגניסטן.

עוד השניים מואשמים כי במסגרת תמיכתם האידיאולוגית בארגון צפו בתכנים רבים, הכוללים הסברים והדרכות בנושאי טרור כמו הכנת מטענים, הכנת נשק מסוגים שונים, פיצוץ רכבים, הכנת רעלים ועוד. יאסין מואשם כי צפה בסרטוני הדרכה להתקנת חומרי נפץ בטלפון, שימוש בקלצ'ניקוב, הדרכה בנושא חטיפה וכן הדרכה הנוגעת להתמודדות נחקר בחקירות.

אמין יאסין ועלי ערמוש, מואשמים בתמיכה בארגון דאע''ש
אמין יאסין ועלי ערמוש, מואשמים בתמיכה בארגון דאע''ש | צילום: חדשות 13

ערמוש צפה על פי האישום בתכנים בערוצי טלגרם רבים המזוהים עם הארגון, בין היתר בערוץ "הזאבים הבודדים", בו מתפרסמים חומרי הדרכה רבים מטעם הארגון לביצוע פעולות טרור. במסגרת פעילותו, צפה בסרטוני הדרכה לביצוע התקפות, הסתתרות, פיצוץ רכבים, צליפה ושימוש ברעלים. עוד נמצאו ברשותו מסמכים העוסקים בין היתר בפעולות התנקשות, ביצוע חטיפות וייצור סכינים.

המשטרה והשב"כ עצרו תושב תל שבע בן 20 החשוד בהזדהות עם ארגון הטרור. בחיפוש בביתו נמצאו פרטי לבוש של הארגון, משקפות, אקדחי כדוריות, אפוד, רחפן ועוד