שישה חשודים נעצרו: סוכלה התארגנות של דאעש בנצרת

שב"כ והמשטרה סיכלו את ההתארגנות של "המדינה האיסלאמית" בתוך שטחי ישראל, לאחר שחשפו כי השישה נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת

זמן צפייה: 03:32

שישה תושבי נצרת נעצרו בחשד כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם דאעש, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. השב"כ והמשטרה סיכלו את ההתארגנות של "המדינה האיסלאמית" בתוך שטחי ישראל, לאחר שחשפו כי השישה נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת.

החשודים הם מחמד איהאב סלימאן, בן 25, המוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר הקשורה לדעאש, עא ע'פאר סלימאן בן ה-21, מואמן ניג'ם בן ה-20, אחמד בלאל סלימאן בן ה-18, ג'האד בכר בן ה-20. כמו כן, נעצר קטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום.

מחקירת הפרשה עלה כי כי החשודים צרכו תכני דאעש, אליהם נחשפו בעת גלישות באינטרנט, באופן שהוביל להזדהות עמוקה מצידם עם רעיונות ארגון הטרור, ובשלב מסויים גמלה בליבם החלטה להוציא לפועל פיגוע בשם ארגון הטרור.

עוד נחשף בחקירתם בשב"כ כי החשודים נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת, אשר לשיטתם של החשודים, "פועל בדרך 'הכופרים'". בנוסף תכננו החשודים פיגועים במתווים שונים, ופעלו לאיתור יעדים לפיגוע כדוגמת תחנת אוטובוס עמוסה בעיר בצפון הארץ, תחנת משטרה בסביבת מגוריהם, חורשות בהם מסתובבים יהודים ועוד.

בנוסף עלה בחקירה כי החשודים פעלו להשגת אמצעי לחימה וניסו לגייס נוספים לטובת קידום פעילותם הביטחונית. עם תום חקירותיהם בשב"כ, יוגשו היום נגד ששת הפעילים כתבי אישום, על ידי פרקליטות מחוז צפון, המייחסים להם עבירות של קשירת קשר למעשה טרור, הכנה למעשה טרור, קשירת קשר לסחר באמלח, חברות בארגון טרור. כמו כן הוגשה בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

חמושים של ארגון הטרור דאעש בעיראק
חמושים של ארגון הטרור דאעש בעיראק | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "שבחים והוקרה לשירות הביטחון הכללי וליחידה המרכזית של מחוז הצפון במשטרת ישראל, על סיכול משמעותי ומוצלח של חוליית מחבלי דאע"ש שתיכננה לבצע שורת פיגועים בישראל, הן כלפי ערבים והן כלפי יהודים. המאבק בטרור ובמחבלים חסרי המעצורים הוא יומיומי, ודורש מאיתנו תחכום, יצירתיות ונחישות - לצד שילוב זרועות ושיתוף פעולה בין כוחות הביטחון. גם בסיכול הזה הוכחו מקומה המרכזי של משטרת ישראל בחזית המאבק בטרור, ותרומתה המכרעת לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחיה".

כזכור, לפני כחודש וחצי הוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי אום אל-פחם ותושב הפזורה הבדואית בנגב, שנעצרו בחודש יולי בחשד שבכוונתם להצטרף לדאעש.