גלנט ביו"ש: "לשים סוף להתעוררות טרור רכבי התופת, נפעל בעוצמה"

במהלך ביקור שערך בשטחים, ברקע התחממות הגזרה, שר הביטחון קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד המרכז, והתחייב: "אנחנו מכסחים את הדשא, אך יגיע גם הרגע שבו נוציא את השורשים". בנוגע לעלייה בשימוש שעושים מחבלים ברכבי תופת: "צריך לשים לזה סוף"

זמן צפייה: 02:45

ברקע התחממות הגזרה המזרחית, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (רביעי) הערכת מצב במפקדת חטמ"ר מנשה עם מפקד פיקוד המרכז האלוף אבי בלוט, וביקר במפקדה הקדמית של חטיבת כפיר וקיבל סקירה ממפקד החטיבה אלוף משנה יניב בארוט על פעילות החטיבה במבצע ״מחנות קיץ״.

"ההתעוררות של הטרור באיו"ש זה נושא שאנחנו צריכים להיות ממוקדים ומפוקסים עליו בכל רגע", אמר גלנט במהלך הביקור, "התהליך הוא התקפה לצורך מניעת טרור – זה הסיפור העיקרי. ולמעשה אנחנו מכסחים את הדשא, יגיע גם הרגע שאנחנו נוציא את השורשים, חייבים לעשות את זה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409041651' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='ביקור גלנט ביו"ש' poster='' kid='1_r5xj4tax' duration='35']

בהתייחסות לעלייה שנרשמה לאחרונה במספר הניסיונות להוציא לפועל פיגועים באמצעות מכוניות תופת, שר הביטחון הוסיף: "ההתעוררות שמגיעה במכוניות תופת עם מטענים וההמשך של זה בירי בכל מקום, זה דברים שצריך לשים להם סוף. התארגנויות טרור האלה שקוראות לעצמן בכל מיני שמות, בנור א-שמס, או בטולכרם, או בפארעה או בג'נין, זה דברים שצריך למחוק אותם, כל מחבל כזה לחסל אותו, אם הוא נכנע לעצור אותו. אין דבר אחר, תפעילו את כל הכוחות, את כל מי שצריך, בכל העוצמה".

לסיום אמר: "אני שיחררתי את הנושא של תקיפות מהאוויר - אנו מבצעים מאמצים לתקיפה מהאוויר בכל מקום שצריך, על מנת למנוע סיכון של חיילים איפה שלא חייבים לעשות את זה".

שר הביטחון יואב גלנט במפקדת חטמ״ר מנשה
שר הביטחון יואב גלנט במפקדת חטמ״ר מנשה | צילום: שחר יורמן

מוקדם יותר, דובר צה"ל מסר כי במסגרת פעילות כוחות הביטחון ביהודה ושומרון,, לוחמי יחידת דובדבן חיסלו בחילופי אש שני מחבלים חמושים בטולכרם, שהיו חמושים בנשק מסוג “M-16”. במקביל, כוחות סיירת חרוב איתרו מטען בתוך עגלת ילדים. במהלך המבצע הושמדה מעבדת מטענים, מספר מטעני גחון וחומרים לייצור מטענים.

במהלך הלילה, הכוחות עצרו 14 חשודים ברחבי יהודה ושומרון. באלחאדר, תקוע ובית סאחור שבעציון נעצרו שישה מבוקשים והוחרם אקדח איירסופט. בשומרון נעצרו שני מבוקשים והחרמו חומרים להכנת מטענים, בחברון ואידנא שביהודה נעצרו שישה מבוקשים נוספים.

מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי שלשום כלי טיס פגע מהאוויר בחוליית מחבלים זמן קצר לאחר שזוהו משליכים מטענים ויורים לעבר הכוחות שפועלים במרחב טולכרם.