דיווח: מאות מל"טים הושמדו בתקיפה שמיוחסת לישראל באיראן

לפי עיתון "הארץ", בתקיפה האווירית שבוצעה בחודש שעבר ויוחסה לצה"ל נגרם נזק כבד למערך כלי הטיס שמפעילים משמרות המהפכה. במקביל, ערוץ לבנוני טען כי זו הסיבה למתקפת הטילים על העיר בעיראק שנטען שיש בה בסיס ישראלי

זמן צפייה: 04:35

עיתון "הארץ" דיווח הבוקר (שלישי) כי מאות מל"טים איראניים הושמדו בתקיפה אווירית באיראן, שיוחסה לישראל לפני כחודש. על פי הדיווח, זנק רב נגרם למערך כלי הטיס של משמרות המהפכה, ובנוסף, לפי דיווח בערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", זו הסיבה לתקיפה האיראנית על העיר בעיראק שנטען כי יש בה בסיס ישראלי.

מוקדם יותר השבוע גורם רשמי בארצות הברית מסר כי איראן שיגרה מספר טילים לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל שבעיראק. לפי אותו גורם, לא נרשמו אבידות בחיי אדם במסגרת המתקפה על הקונסוליה שבבירת המחוז הכורדי בצפון עיראק. בטלוויזיה האיראנית נטען כי המטרות באירביל היו בסיסים סודיים של ישראל בעיראק. אמש אישר את הטענה גורם אמריקני, ואמר כי הבסיס היה מתקן אימונים ישראלי.

"לא נגרם נזק ואין נפגעים אמריקנים במתקן הממשלתי", נמסר מטעם מחלקת המדינה שגינתה את הירי, "האירוע מתוחקר על ידי ממשלת עיראק והמחוז הכורדי". התקיפה התרחשה תוך פחות משבוע לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, במסגרתה נהרגו שני אנשי הארגון ואף תמונותיהם פורסמו על ידי משמרות המהפכה, אך בהודעה שיצאה מטעם האיראנים לאחר התקיפה נמסר כי הנקמה על הרג הקצינים תגיע בעתיד.