בישראל מעריכים: איראן מנסה להשיג כניעה אמריקנית מוחלטת

בטהראן החלו להערים קשיים על ארה"ב ודורשים להסיר כמעט את כל הסנקציות בתמורה לחזרה להסכם הגרעין, אלא שביידן - שהכריז כי "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי" - לא צפוי להיכנע

זמן צפייה: 06:23

הסכם הגרעין הולך ומתרחק: בשל העובדה כי איראן מערימה לאחרונה קשיים על ארה"ב בעניין הסכם הגרעין ודורשת להסיר כמעט את כל הסנקציות, ההערכה היא כי הנשיא ביידן לא ייכנע - ולא יסכים לקבל את כל התנאים שהציבו בטהראן בתמורה לחזרה להסכם הקודם. כזכור, בפגישה שנערכה הלילה (שלישי) בין ביידן לנשיא ריבלין, הבהיר הראשון כי "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי".

באיראן לא מתרגשים מההצרה של ביידן, שכן גם הנשיא לשעבר ברק אובמה הבהיר כי הם לא ישיגו גרעין במשמרת שלו. האיראנים, מצדם, העלו לאחרונה את רמת התוקפנות בהצהרות שלהם כלפי ארה"ב, ואף הקשיחו עמדות, כאמור, בעניין הסכם הגרעין. רק הערב דיווחו באיראן כי הסנקציות על המנהיג העליון עלי חמינאי הוסרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשור למחאה החברתית: חרף הבטחות הממשלה – מחירי הדיור רק עלו

בשל קשיים בהשגת רוב: ההצבעה על חוק האזרחות נדחתה פעם נוספת

ברגע האחרון – שינוי במתווה החל"ת: יותר אוכלוסיות יקבלו אבטלה

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בינתיים, בקהילת המודיעין בישראל חלוקים באשר לתוצאה הסופית. באמ"ן, סבורים כי בסופו של דבר יושג הסכם בין וושינגטון לטהראן, ומנגד - במוסד טוענים שלא. רצף ביקורי הבכירים בארה"ב, שהחל עם נסיעתם של שר הביטחון והרמטכ"ל, המשיך עם הביקור של הנשיא - וייחתם עם נסיעתו של ראש הממשלה, נועד כדי לחזק את האמריקנים בעמדתם.

אמש, כזכור, הודיעו בבית הלבן כי הם מצפים לפגוש את ראש הממשלה החדש - אולם טרם נקבע לכך תאריך. בממשל ביידן מבינים שממשלת בנט-לפיד היא ממשלת אחדות, כך שיש נושאים שלא ניתן להכריע בהם. בשל כך, ההערכה היא שביידן לא יעמיד את הממשלה של בנט במבחן, ולא יאתגר אותה עם נושאים מעוררי מחלוקת.