דיווח: רוסיה קראה לאיראן לסגת מעמדות צבאיות בסוריה

לפי פרסום של היומון הערבי "א-שרק אל-אווסט", מקורות במשטר הסורי מסרו כי ההוראה לסגת מהעמדות שבמרכז ובמערב המדינה נובעת מרצון להימנע מתקיפות ישראליות על המיליציות האיראניות

זמן צפייה: 00:17

רוסיה דרשה מהמיליציות האיראניות לסגת מעמדות צבאיות במרכז ומערב סוריה, כך דווח היום (שישי) ביומון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לפי מקורות במשטר הסורי, ההוראה נובעת מרצון להימנע מתקיפות ישראליות על המיליציות, שהתגברו בימים האחרונים.

לפי הדיווח, נאמני המשטר הסורי האשימו את רוסיה בהיותה בעלת ברית חלשה, בשל חוסר היכולת לשבור את שתיקתה בנוגע ל"הפרות הישראליות החוזרות ונשנות על הריבונות הסורית". הדרישה הרוסית הועלתה במהלך פגישה שכללה שלושה קצינים רוסיים ואת עמיתיהם האיראניים בנמל התעופה הצבאי של חמה במרכז סוריה לפני יומיים.

אתר גדוד 49, אחד האתרים הצבאיים שהרוסים ביקשו לפנות, הוא אחד החשובים ביותר במערב חמה, מכיוון שהוא מכיל טילי S-200 ארוכי טווח וציוד צבאי נוסף מתוצרת רוסיה. מיליציות איראניות השתמשו באתרי היעד הללו כדי לייצר לפתח נשק, כולל טילים קצרי טווח.

אש מיתמרת באזור טרטוס לאחר התקיפה בסוריה המיוחסת לישראל
אש מיתמרת באזור טרטוס לאחר תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל

כזכור, שלשום הותקפו שני נמלי תעופה גדולים בחלב ובדמשק, אשר יוחסו לפי פרסומים זרים לחיל האוויר הישראלי. מדובר היה בתקיפה חריגה בהיקפה, שכן לפי הדיווחים מטוס מטען איראני עשה את דרכו לנמל התעופה של חלב שבצפון סוריה כשעליו אמצעי לחימה שמיועדים לחיזבאללה.

לפי אותם דיווחים, חיל האוויר השמיד את מסלול הנחיתה בנמל התעופה ונמסר כי ישנם הרוגים. לאחר מכן, פנה המטוס האיראני לנמל התעופה של דמשק ואז, לפי דיווחים, תקף חיל האוויר גם שם. לאחר שהבינו באיראן כי המטוס לא יכול לנחות - הוא שב על עקבותיו לארצו. המסר הישראלי הוא שבירושלים לא יאפשרו להפוך את סוריה לנמלי ייבוא של אמצעי לחימה לחיזבאללה.