דיווח: חיזבאללה יתקוף כבר בימים הקרובים, ללא תלות באיראן

בישראל נמשכת ההיערכות לתגובה של איראן וחיזבאללה, וההערכה היא כי הן יתקפו בנפרד - אך בסמיכות. דיווח ב-CNN: חיזבאללה עלול לתקוף את ישראל כבר בימים הקרובים, ללא הודעה מוקדמת. נשיא איראן הפציר בחמינאי: הימנע ממלחמה עם ישראל

זמן צפייה: 03:47

בישראל נמשכת הבוקר (חמישי) ההיערכות לתגובה של איראן וחיזבאללה על חיסולם של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן ושל רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בבירות, וההערכה היא כי איראן וחיזבאללה יתקפו בנפרד - אך בסמיכות. ברשת CNN דווח הבוקר כי חיזבאללה עלול לתקוף את ישראל כבר בימים הקרובים, ללא תלות באיראן וללא הודעה מוקדמת. ארגון הטרור היושב בלבנון מתקדם מהר יותר מאיראן בתכנון מתקפת התגובה על חיסול רמטכ"ל הארגון פואד שוכר, כך אמרו לרשת שני מקורות מודיעיניים, זאת לעומת איראן שעדיין מתכננת את התגובה.

לפי דיווח שפורסם אמש  ב"איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה ברפובליקה האיסלאמית, נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הפציר במנהיג העליון עלי חמינאי להימנע ממלחמה עם ישראל. פזשכיאן, לפי הדיווח, הזהיר מ"השלכות קשות" בעקבות תגובה שתגרור מתקפה של טהרן על ישראל, שלדבריו "עלולה לשתק תשתיות חיוניות ומקורות אנרגיה".

בישראל מעריכים כעת כי בעוד איראן שוקלת את אופי והיקף תגובתה, חיזבאללה נחוש לתקוף את ישראל באופן משמעותי - ומוכן לקחת סיכונים, גם במחיר של מלחמה כוללת בצפון, עקב תגובה מהירה ועוצמתית מצד ישראל. לפי ההערכות, חיזבאללה ינסה לפגוע במטרה צבאית בנשק שטרם הפעיל נגד ישראל.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בבסיס חיל האוויר
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בבסיס חיל האוויר | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר אתמול בבסיס חיל האוויר "תל נוף". הוא אמר בתום ביקורו: "אני רואה את המוכנות בשיא, גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו נדע להוציא התקפה מאוד מהירה בכל מקום בלבנון, בכל מקום בעזה, בכל מקום במזרח התיכון, מעל הקרקע ומתחת הקרקע. אני חושב שהמקצועיות שחיל האוויר מביא בלקחת מודיעין, בלבחור את החימושים הנכונים, בלהחזיק את כל המטוסים ואת כל החימושים ואת כל הציוד במוכנות הכי גבוהה עם האנשים הכי טובים, כל הדברים האלה יעבדו בשבילנו מצוין".

הרמטכ"ל הוסיף: "אנחנו נשדר מסר מאוד ברור לאויבים שלנו, מי שתקף אותנו, מי שבכל נאום מדבר על איך הוא משמיד את מדינת ישראל, אנחנו נפגע בו ואנחנו נמשיך להתחזק. יחיא סינוואר אתמול קיבל כותרת חדשה, הוא ראש הלשכה המדינית של חמאס. הכותרת הזו לא תפטור אותו מזה שהוא רוצח ששייך לכל התכנון והביצוע של 7 באוקטובר, ולכן השינוי בתוארו, לא רק שלא מונע מאיתנו לחפש אותו, הוא מדרבן אותנו - ואנחנו נתאמץ כדי למצוא אותו ולתקוף אותו, כדי שיחליפו עוד פעם את ראש הלשכה המדינית. עשינו פעולות מאוד חשובות בשבועות האחרונים, הרגנו את המפקדים הכי בכירים של האויבים הכי בעייתיים שלנו -  ואנחנו לא עוצרים".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בבסיס חיל האוויר
"נדע לתקוף מהר בכל מקום". הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט ביקר אתמול בתרגיל של עוצבת "שועלי מרום", שדימה לחימה בצפון. בשיחה עם לוחמים אמר גלנט: "היכולת שלכם בעת הזאת כאן ממוקדת בפעילות המבצעית בהגנה, אבל אנחנו מכינים את שני הדברים גם להתקפה. צריך להיערך". לדבריו, "כפי שהדברים מסתמנים, נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו. אבל לא תמיד ההיגיון מדבר".

"אי אפשר להרוג במדינת ישראל אזרחים, בוודאי לא 12 ילדים ולא לשלם על זה מחיר", הוסיף שר הביטחון. "זה לא עובד, הפטנט הזה לא מקובל עלינו ואם יהיה צורך אנחנו נרחיב את הפעולות ונעשה את מה שצריך, והתהליך הזה עלול גם להידרדר למצב של מלחמה, זה לא דבר תיאורטי, זה דבר אמיתי".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד אמר גלנט: "נכון להיום, אנחנו מכים את האויב בדרכים שלנו. זה נכון למבצעים שמחסלים את מוחמד דף וראפע סלאמה בח'אן יונס - ולתקיפה של החות'ים בתימן ולחיסול מוחסן ברובע הדאחייה בביירות. זה לא נגמר, זה לא יהיה רק בפעילות אווירית. אנחנו צריכים להיערך. רמת המוכנות שלכם זה מה שמבטיח לנו את היכולת להגיע ולקבל החלטות על בסיס זה שאנחנו יודעים שמאחורה יש דבר אמיתי, לא משהו על הנייר, ואתם מתאמנים לאורך כל הדרך, כולם מתאמנים, הגנה והתקפה – זה מאוד חשוב״.