הקבינט יתכנס בצל איומי איראן; ראש אמ"ן: "ימים מורכבים לפנינו"

אחרי שיבושי ה-GPS, ראשי ערים במרכז מודיעים על כוננות למעבר לשגרת חירום - ומדגישים: "הגבירו עירנות - והימנעו מהפצת פייק ניוז". בישראל ממתינים לתגובה האיראנית על החיסול בדמשק, והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב ב-20:00. האלוף חליוה: "לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו"

זמן צפייה: 00:00

איראן מאיימת להגיב בחריפות על החיסול בדמשק - והדריכות בישראל בשיאה. ראש אגף המודיעין בצה"ל אלוף אהרון חליוה אמר היום (חמישי) בשיחה עם ראשי הזירות בחטיבת המחקר: "אמרתי לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו. אנחנו לפני ימים מורכבים". בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב בשעה 20:00 בירושלים.

בינתיים, גם העורף מתכונן. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני ער ומודע לחשש וללחץ שקיים בציבור בעקבות הדיווחים הביטחוניים ביממה האחרונה. אנחנו ערוכים ברמה שבה אפשר לעבור ממצב של שגרת חירום למצב של מלחמה במהירות וביעילות". חולדאי קרא לתושביו "להתעדכן מגורמים רשמיים - ולא מפייק ניוז".

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט כתב לתושביו: "אנחנו ערוכים לפתיחה מחודשת של המקלטים בכל שלב, ומתגברים את הכוננות של צוותי הביטחון לקראת סוף השבוע האחרון של רמדאן. אנא הגבירו עירנות והימנעו מהפצת פייק ניוז".

שיבושי GPS באפליקציית Waze
שיבושי GPS באפליקציית Waze | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כחלק מההיערכות לתגובה האיראנית, הבוקר אירעו שיבושי GPS באזור המרכז. משתמשי אפליקציות מבוססות ניווט, בהן Waze, Wolt ו-Moovit - דיווחו כי מוקמו בביירות. מדוברות משרד התחבורה נמסר: "בשל שיבושי מיקום בתל אביב, המידע על תחבורה ציבורית בזמן אמת, ביישומונים ובשילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס והרכבת - אינו זמין ואינו מהימן. ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה באמצעות האתר הרשמי https://bus.gov.il/ ולהיעזר במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787*, או במוקדי השירות של המפעילים. אם יהיו שיבושים באפשרות התיקוף והתשלום בתחבורה הציבורית, יש להקפיד לנסות ולתקף. במידת הצורך יש לפנות לנהגים או לדיילים במקום".

כמו כן, מערך הסייבר הלאומי פרסם המלצות למשתמשים באפליקציות מבוססות מיקום שחווים שיבושים. עבור ניווט, יש להוריד מפות לשימוש אוף-ליין בגוגל מפות: הגדרות > כשאין חיבור לאינטרנט > מפות אופליין > בחירת מפה משלך > בחרו את המפה הרלוונטית ושמרו (ייתכנו הגדרות שונות בטלפונים שונים). עבור אפליקציות מבוססות מיקום לשירותי הזמנת אוכל, ניתן להזין את הכתובת הרצויה בשדה של כתובת למשלוח.

שיגור מיירטי כיפת ברזל
שיגור מיירטי כיפת ברזל | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
גלנט ובכירי הצבא על הכוונת: שלטים באיראן מאיימים בנקמה על החיסול בדמשק
שלטים בטהרן: גלנט ובכירי צה"ל על הכוונת

בצל האיומים מאיראן, צה"ל הודיע על עוצר יציאות ליחידות הלוחמות: "צה"ל נמצא במלחמה וסוגיית פריסת הכוחות נבחנת כל העת בהתאם לצורך", נמסר מדובר צה"ל. אתמול הודיעו בצה"ל על גיוס מילואים למערך ההגנה האווירית.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי איים הבוקר להגיב בחריפות על התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, בה חוסל מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון חסן מהדווי. בציוץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו, הוא כתב: "בעזרת השם נגרום לציונים להתחרט על פשע התוקפנות שלהם נגד הקונסוליה האיראנית בדמשק".