אחרי חיסול הבכיר בסוריה - איראן מאיימת: "ת"א צריכה לספור לאחור"

ראזי מוסווי, קצין בדרגת גנרל שהיה אחראי על משלוחי הנשק לחיזבאללה ונחשב מקורב לקאסם סולימאני, חוסל בביתו בפרברי דמשק בתקיפה המיוחסת לישראל. צה"ל מעלה כוננות בצפון ובדרום - כאשר נשיא איראן ראיסי מאיים: "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה"

זמן צפייה: 02:41

ראזי מוסווי, קצין בדרגת גנרל במשמרות המהפכה, חוסל היום (שני) בביתו שבא-סיידה זיינב, פרבר של דמשק שנמצא דרומית לעיר. כלי תקשורת בסוריה ובאיראן דיווחו כי מוסווי הגיע לסוריה מעיראק בימים האחרונים, שם נפגש עם בכירים מהמיליציות הפרו-איראניות, ונהרג בשעות הצהריים מ-3 טילים ששוגרו לביתו, בתקיפה המיוחסת לישראל. אף על פי שישראל לא לקחה אחריות על החיסול, בצה"ל נערכים לאפשרות של תגובה איראנית בכל החזיתות - בסוריה ובלבנון, בתימן, ואפילו בעיראק. שר החוץ האיראני שיגר איום לישראל: "תל אביב צריכה לספור לאחור".

תפקידו של מוסווי, גנרל ותיק של משמרות המהפכה שמוצב בסוריה מאז שנת 1987 והבכיר ביותר שמחוסל על אדמתה, היה לקלוט את משלוחי הנשק מאיראן, לאחסן אותם בסוריה - ולשלוח אותם לחיזבאללה בלבנון. מוסווי היה מקורב לקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל ע"י הצבא האמריקני בינואר 2020, וכמו כן, היה אחראי על תיאום ביקורי בכירים איראניים בסוריה.

קאסם סולימאני
קאסם סולימאני

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר בתגובה לחיסול: "המשטר הציוני רצח את ראזי מוסווי - והוא ישלם על הפשע הזה". דובר משרד החוץ של איראן נאסר כנעאני ייחס גם הוא את החיסול לישראל ואמר: "איראן שומרת לעצמה את הזמן והמקום הנכונים לתגובה". חיזבאללה פרסם הודעה כתובה בעקבות החיסול, ובה נכתב: "ההתנקשות בראזי מוסווי היא פשע חדש של האויב הציוני. אנו רואים בה תוקפנות ברורה שעוברת את הגבול".

נשיא איראן איברהים ראיסי
נשיא איראן איברהים ראיסי | צילום: רויטרס

אם ישראל אכן עומדת מאחורי הפעולה, יש בכך איתות כפול לאיראן: מחד, היכולת לפגוע לא רק במשלוחי הנשק - אלא גם במי ששולחים אותם, ומאידך, היכולת לפעול ישירות נגד מטרות איראניות בסוריה, כפי שהרפובליקה האסלאמית פועלת נגד ישראל באמצעות החות'ים בתימן.