הרכב המשוריין עלה על מטען, יותם ומרדכי נהרגו

רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ורס"מ (מיל') מרדכי יוסף בן שועם נכנסו לרצועה כחלק מכוח מילואים של יחידת הלוגיסטיקה כדי להביא אספקה לכוחות הפועלים באזור, אך רכבם על מטען, והכוח נקלע למארב מחבלים. מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 692 חיילי צה"ל, בהם 332 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי

זמן צפייה: 02:53

ביום שאחרי נפילתם של שני חיילי מילואים במרכז רצועת עזה, הבוקר (ראשון) מתבררים הפרטים מהתקרית הקשה בציר נצרים. רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד, בן 34 מראש העין, מפקד פלוגת סיוע מנהלתית בגדוד 8119, ורס"ם (מיל') מרדכי יוסף בן שועם, בן 34 מגבע בנימין, נהג משא כבד בגדוד 8119 בחטיבת 'ירושלים' (16), שניהם מחיל הלוגיסטיקה, נפלו כאשר הרכב בו נסעו עלה על מטען.

האירוע החמור אירע כאשר כוח מילואים מיחידת הלוגיסטיקה נכנס עם כלי רכב משוריינים כדי להביא אספקה לכוחות המילואים שפועלים באזור זייתון. בסביבות השעה 12:00 הרכב עלה על מטען ושני הלוחמים, חייל ומפקדו, נהרגו בעקבות הפיצוץ. בנוסף למטען, מחבלי חמאס שחיכו במארב פתחו באש לעבר הלוחמים שהשיבו בירי. המחבלים הצליחו להימלט.

סמל עומר גינזבורג
סמל עומר גינזבורג | צילום: דובר צה"ל

ביום שני שעבר צה"ל התיר לפרסום את שמו של סמל עומר גינזבורג, לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, בן 19 מקריית טבעון, שנפל ביום ראשון בקרב בדרום רצועת עזה. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית טבעון.

הוריו של סמל גינזבורג הסכימו לתרום את קרניות עיניו ורקמות נוספות. מהמשפחה נמסר: "עומר, ילד קסם עם חיוך ביישני וכובש, אהוב על חבריו ועל משפחתו - בן בכור ולו שלושה אחים צעירים. תמיד חושב על האחר לפני שחושב על עצמו, הוא החבר שאתה יודע תמיד יהיה שם בשבילך כשצריך. רגיש ומופנם, בן זוג חם ואוהב".

מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 692 חיילי צה"ל, בהם 332 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.